Liittokokous - 05.06.2019 klo 10.45

Annika Rönni-Sällisestä PAMin puheenjohtaja

Annika tuli, Ann lähti. Kuvaaja: Eeva Anundi

Palvelualojen ammattiliitto PAMin liittokokous valitsi liiton puheenjohtajaksi Annika Rönni-Sällisen ja hallituksen puheenjohtajan henkilökohtaiseksi varajäseneksi Risto Kalliorinteen.

Annika Rönni-Sällinen 42 on ollut yli 20 vuoden ajan eri tehtävissä ay-liikkeessä, suurimman osan ajasta Palvelualojen ammattiliitossa mm. neuvottelupäällikkönä. Tällä hetkellä hän on SAK:n työehdot-osaston johtajana. Koulutukseltaan hän on oikeustieteen kandidaatti.

”En halua, että palvelualoilla työskennellään tulevaisuudessa minimipalkoilla ilman työehtosopimusten ja yhteisen edunvalvonnan tuomaa turvaa. Haluan PAMin puheenjohtajaksi, sillä haluan toimia oikeudenmukaisuuden puolesta ja heikompia puolustaen, Rönni-Sällinen kertoi viime syksynä lähtiessään ehdolle tehtävään.

Rönni-Sällinen on korostanut puheenjohtajakampanjassaan sitä, että on tärkeää kohottaa palvelualojen ja palveluammattien arvostusta.

"Upea ja hämmentävä hetki. Yritän olla sen luottamuksen arvoinen, jonka olen teiltä saanut", Rönni-Sällinen sanoi heti valinnan jälkeen.

Risto Kalliorinne on toiminut PAMin puheenjohtajan henkilökohtaisena varajäsenenä syksystä 2018.

PAMin hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen toimii liiton johtoryhmän jäsenenä.

Kalliorinne on ollut PAMissa aiemmin muun muassa Pohjois-Suomen aluepäällikkönä ja järjestöjohtajana. Tällä hetkellä Kalliorinne sijaistaa kesäkuun loppuun asti eduskunnassa europarlamentaarikko Merja Kyllöstä. Kalliorinne toimi kansanedustajana 2011-2015. Kalliorinne on kampanjassaan pitänyt erityisen tärkeänä saada alueellista toimintaa vahvistettua ja saada luottamusmiehille enemmän tukea heidän toimintaansa.

Molemmat valinnat tehtiin yksimielisesti.

Annika Rönni-Sällisen CV

RIsto Kalliorinteen CV