Työehtosopimusneuvottelut - 17.01.2020 klo 16.57

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sekä Alkon työntekijöiden työehdoista neuvoteltiin perjantaina

Kuvaaja: Klaus Vedfelt

Palvelualojen työnantajien kanssa neuvoteltiin perjantaina kahdessa pöydässä: aamupäivällä Etelärannassa kokoontuivat asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan neuvottelijat ja iltapäivällä neuvoteltiin Alkon työntekijöitä koskevista työ- ja palkkaehdoista.

Alkon neuvottelut jatkuvat torstaina 23. tammikuuta. Alkon työehtosopimus koskee noin 2000 työntekijää ja sopimus päättyy tammikuun lopussa. Työntekijöitä neuvotteluissa edustaa Alkon Liikeväki ALV ry.

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sopimustavoitteisiin pureudutaan puolestaan seuraavan kerran perjantaina 24.1. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimusta ja siinä sovittuja työehtoja sovelletaan Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistyksen jäsenyritysten palveluksessa oleviin toimihenkilöihin ja työntekijöihin. Tämä sopimus koskee kaikkiaan noin 8000 työntekijää ja se on voimassa helmikuun loppuun saakka.

Jos haluat eroon kikystä, allekirjoita vetoomus ja ilmaise tukesi