Uutinen - 20.05.2014 klo 15.35

Euroopan apteekkilaiset PAMin vieraina

Suomi ja PAM saavat loppuviikosta vieraakseen kansainvälistä apteekkiväkeä. Apteekin teknisen henkilökunnan Euroopan yhteistyöjärjestö EAPT kokoontuu pohtimaan muun muassa alan koulutusta.

Apteekin teknisen henkilökunnan Euroopan yhteistyöjärjestö EAPT pitää kokousta Helsingissä PAMin tiloissa keskiviikosta lauantaihin. PAMin isännöimässä kokouksessa pohditaan muun muassa ns. EQF-järjestelmän vaikutusta apteekkialaan.

EQF on eurooppalainen tutkintojen viitekehys. Se tarkoittaa tutkintojärjestelmää, joka muodostuu yleensä 8 tasosta. Ne kattavat kaikki tutkinnot perustasosta edistyneeseen tasoon. Järjestelmä auttaa vertailemaan eri EU-maissa suoritettuja tutkintoja keskenään, ja siten myös yksittäisten ihmisten ammattitaitoa.

EQF-järjestelmä ei vielä ole käytössä Suomessa ­– tosin suomalaiset tutkinnot ovat jo sen mukaisia. Hallitus on antanut asiasta esityksen eduskunnalle, mutta on mahdollista että päätöksenteko siirtyy syksyyn.

Teksti: Tiina Ritala