Uutinen - 11.06.2019 klo 10.42
Työelämä

Fazer Food Services Oy:n ruokapalvelut siirtyvät Compass Groupin omistukseen

Fazer Food Service jättää Fazerin ja siirtyy Compassille. Kuva: Lehtikuva.

Monikansallinen ateriapalveluyritys Compass Group PLC ilmoitti tänään lehdistötiedotteessa, että on allekirjoittanut Fazer-konsernin kanssa sopimuksen Fazer Food Services Oy:n ostamisesta. Noin 7 000 työntekijää siirtyy Compassin palvelukseen.

Kauppahinta on noin 475 miljoonaa euroa ja kauppa vaatii vielä EU-komission hyväksynnän. Omistusoikeuden siirryttyä Fazer Food Services Oy:n palveluksessa olevat noin 7 000 työntekijää liittyvät Compass Group PLC:n Pohjoismaiden alueella ennestään työskentelevien 6 000 työntekijän joukkoon.

Fazer Food Services on Pohjoismaissa toimiva catering-yritys, jolla on asiakkaita useilla sektoreilla, kuten liiketalouden ja teollisuuden, koulutuksen, terveydenhuollon, hoivapalvelun sekä puolustuksen aloilla.

Ostajan, Compass Groupin, pääkonttori sijaitsee Isossa-Britanniassa. Yritys toimii noin 45 maassa ja työllistää maailmanlaajuisesti jopa 600 000 ihmistä. Compass on erikoistunut tarjoamaan ruokailu- ja tukipalveluita ja sillä on Pohjoismaiden markkinoilla useita brändejä, kuten Eurest, Chartwells, Medirest, ESS ja Levy Restaurants.

Compassin tavoitteena on kehittää ja parantaa ruokapalveluita ja ratkaisuja Pohjoismaisille asiakkaille ja ravintola-asiakkaille.

”Uskomme, että Compass tarjoaa Fazer Food Servicesille hyvän kodin. Compass Group on yksi johtavista ateriapalveluyrityksistä, joka toimii maailmanlaajuisesti ja jolla on vahva päämäärä. Yrityksillämme on samanlaiset arvot, ja toimintamme selkeänä keskipisteenä on ruoka, ylivoimainen asiakaspalvelu ja ihmisiin sitoutuminen. On harmillista, että monet kollegamme jättävät Fazerin ja siirtyvät Compassille, mutta uskomme tämän kaupan auttavan Fazer Food Servicesia saavuttamaan täyden potentiaalinsa”, Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum tiivistää kaupanteon lehdistötiedotteessa.