01.04.2014 klo 16.20

Fuusioituva S-Pankki irtisanoo 38

(Pam-lehti/kauppapankki) Toukokuussa LähiTapiola Pankin kanssa yhdistyvä  S-Pankki irtisanoo 38 työntekijää.

(Pam-lehti/kauppapankki) LähiTapiola Pankki ja S-Pankki fuusioituvat toukokuussa uudeksi, laajempaa palvelua tarjoavaksi S-Pankiksi. Fuusion liittyvät yhteistoimintaneuvottelut on nyt saatu päätökseen ja tuloksena on 38 S-Pankin työntekijän irtisanominen. Helmikuussa vähennystarpeeksi kerrottiin enimmillään 76 työntekijää. Yt-neuvottelut koskivat S-Pankki-konsernin henkilöstöä tytäryhtiöineen ja niiden piirissä oli noin 460 työntekijää. Osuuskauppojen palveluksessa oleva pankkityötä tekevä henkilökunta ei ollut yt-neuvottelujen kohteena.

Kauppapankissa on tähän asti noudatettu kaupan työehtosopimusta, mutta vapusta lähtien S-Pankki Oy:n henkilöstöön, asiantuntija- ja johtoportaan työntekijöihin, ryhdytään soveltamaan rahoitusalan työehtosopimusta. Asiasta sopivat ammattiliitot neuvotteluissaan.

Kaupan alan työehtosopimusta noudatetaan vapun jälkeenkin S-Pankin tytäryhtiön S-Asiakaspalvelu Oy:n henkilökuntaan ja osuuskauppojen palveluksessa oleviin, ns. infopisteissä pankkipalveluja antaviin työntekijöihin.

Marja Ikkala

Teksti: Marja Ikkala