Tapahtuma - 13.10.2021 klo 13.51

Hildur Boldt viestinnän asiantuntijaksi

Kuva: Leena Koskela

PAMin hallitus on valinnut Hildur Boldtin viestinnän asiantuntijan tehtävään PAMin keskustoimistolle.

Boldtin vastuulla on PAMin ruotsinkielinen, monikielinen ja maahanmuuttajille suunnattu viestintä. PAMin edustamilla aloilla työskentelee jo yli 40 000 ulkomaalaistaustaista työntekijää.

”Olen innoissani mahdollisuudesta toimia sen puolesta, että yhä useampi palvelualoilla työskentelevä maahanmuuttaja tuntee oikeutensa ja järjestäytyy. Tehtäväni on varmistaa, että liiton jäsenet ja palvelualoilla työskentelevät saavat tietoa kielellä, jota he ymmärtävät”, Boldt sanoo.

Hän kertoo arvostavansa kovasti kaikkea sitä osaamista, mitä palvelualoilla työskentely vaatii. Boldt itse aloitti työuransa Valintatalon kassalla kesätyöntekijänä ja nollasopimuksella lukio-opintojen ohella. Opiskeluaikana hän työskenteli myös plokkarina baareissa vuokratyöntekijänä.

”PAMissa työskentely tuntuu merkitykselliseltä, koska liitto tekee tärkeää tasa-arvotyötä edistäessään naisvaltaisten ja matalapalkkaisten alojen työntekijöiden työehtoja ja oikeuksia.”

Hildur Boldt on aiemmin työskennellyt Finlands Svenska Socialdemokrater FSD:n toiminnanjohtajana ja ajatuspaja Kalevi Sorsa -säätiön talous- ja viestintävastaavana. Koulutukseltaan Boldt on valtiotieteiden kandidaatti Helsingin yliopistosta, minkä lisäksi hän on suorittanut European Master’s Degree in Human Rights and Democratisation -maisterintutkinnon.