Etusivu » Työehtosopimukset » PAMin alojen työehtosopimukset » Huvi-, teema- ja elämyspuistoja koskeva työehtosopimus

Huvi-, teema- ja elämyspuistoja koskeva työehtosopimus

Huvi-, teema- ja elämyspuistoja koskeva uusin työehtosopimus päivitetään sivulle pian.

Työehtosopimus

Huvi-, teema- ja elämyspuistojen työntekijöitä koskeva työehtosopimus 1.4.2023−31.3.2025 ja palkat 1.6.2023 alkaen

Työehtosopimus

Huvi-, teema- ja elämyspuistojen työntekijöiden työehtosopimuksessa sovitaan työnteon vähimmäisehdoista. Esimerkiksi lipunmyyjä, pelinhoitaja, puistotyöntekijä, allasvalvoja ja ratatyöntekijä löytävät sopimuksesta tiedon esimerkiksi siitä, millainen työaika, palkka, työaikalisät ja sairausajan palkka hänelle kuuluu.

Työehtosopimus on yleissitova ja siinä sovitut työehdot ovat minimiehtoja, joita työnantajan on vähintään noudatettava kaikkiin työntekijöihinsä. Sopimus koskee työaikalain alaisia työntekijöitä.

Työehtosopimuksen alaisissa töissä työskentelee Suomessa noin 800 työntekijää.

Neuvotteluosapuolet: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry

Liity jäseneksi

PAM on ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisellä palvelualalla esimerkiksi myyjänä, siivoojana, tarjoilijana, kokkina, vartijana tai kiinteistönhoitajana. Neuvottelemme sinun työehdoistasi.

Viimeksi päivitetty: 16.01.2024