Uutinen - 02.04.2014 klo 14.25

ISS rekrytoi työntekijöitä Nokian henkilöstöravintoloihin

Nokian ravintolapalvelut siirtynevät kesäkuussa Sodexolta ISS Palveluille.

ISS Palvelut käy Nokian kanssa neuvotteluja miljoonien eurojen arvoisesta ravintolapalvelusopimuksesta. Jos sopimus syntyy, yhtiöiden kumppanuus syvenee, sillä ISS on jo aiemmin hoitanut Suomen Nokian siivous-, kiinteistö- ja vartiointipalveluja.

Aikataulu on tiukka, sillä ravintolapalveluja hoitaneen Sodexon sopimus Nokian toimipisteistä Suomessa päättyy toukokuun lopussa. Vaikka sopimusneuvottelut ovat kesken, ISS on jo aloittanut rekrytoinnit "kansainvälisiin monipalvelukohteisiin" Espoossa, Salossa, Tampereella ja Oulussa. Työpaikkoja on tarjolla kymmeniä; ravintolatoimenpäälliköistä edustustarjoilijoihin ja tiskaajiin.

Samaan aikaan Sodexo käy yt-neuvotteluja enintään 150 työntekijän vähentämiseksi Nokian toimipisteiden ravintola- ja postituspalveluista.

Tanskalainen ISS Palvelut tunnetaan erityisesti siivous- ja kiinteistöpalveluistaan. Sen ravintolatoiminta on vielä hyvin pientä. Nokian, joka kestitsee henkilökuntansa ohella myös valtionjohtajia ja yrityseliittiä, palvelun käynnistäminen tulee olemaan sille haastavaa.

ISS:n toimitusjohtaja Kari Virta ei voi keskeneräisten neuvottelujen vuoksi kommentoida sopimusta, mutta kertoo, että tällaisissa tilanteissa osa henkilöstöstä saadaan sisäisillä siirroilla, osa löytyy niiden kymmenien tuhansien joukosta, jotka ovat hakeneet ISS:lle töihin jo aikaisemmin.

"Kun meille tulee iso kohde, se on aina iso ponnistus, oli kyse mistä palvelusta tahansa", Virta toteaa.

Aiheesta lisää perjantaina 4.4.2014 ilmestyvässä Pam-lehdessä 4/2014.

Kirjoittanut: Josetta Nousjoki