09.09.2014 klo 12.30

ISS uskoo yhä kasvavansa ulkoistamisten myötä

Kiinteistöpalveluiden ulkoistaminen jatkuu tulevaisuudessakin, mikä tuo mahdollisuuden kasvuun muun muassa ISS:lle, arvioi Suomessa vieraillut ISS:n toimitusjohtaja Jeff Gravenhorst.

Kiinteistöpalveluiden ulkoistaminen jatkuu tulevaisuudessakin, mikä tuo mahdollisuuden toiminnan kasvuun muun muassa ISS:lle, arvioi Suomessa vieraillut maailmanlaajuisen konsernin toimitusjohtaja Jeff Gravenhorst yhtiön tiedotteessa.

Gravenhorstin mukaan yritykset ulkoistavat eri kiinteistö- ja toimitilapalveluja entistä keskitetymmin yhdelle palveluntarjoajalle. Silloin kyse ei siis ole vain siivouksesta, josta yhtiö perinteisesti tunnetaan, vaan myös esimerkiksi turvallisuuspalveluista ja ruokailupalveluista.

"ISS on maailmanlaajuisesti kokonaispalveluratkaisujen edelläkävijä. ISS:n sisällä Suomi nähdään tämän alueen tienviitoittajana", Gravenhorst kehui.

Myös siivouksen sisältävän kiinteistö- ja maisemanhoitoalan liikevaihto kääntyi Tilastokeskuksen mukaan loppukeväästä nousuun, mutta pari viime vuotta ovat olleet alalle vaikeita. Turvallisuusalan liikevaihto on ollut viime vuoden lopulta alkaen laskussa. Molemmat alat ovat kuitenkin kasvaneet vuodesta 2010 noin 15-16 prosenttia.

ISS on maailman neljänneksi suurin yksityinen työnantaja ja Suomessa sillä on noin 12 000 työntekijää. Suomi on yhtiön seitsemänneksi suurin toimintamaa.

Puhelinpalvelu ma–pe

Työttömyyskassa