Järjestöuutinen - 03.04.2013 klo 09.55

Hae PAMin opintomatkalle Ghanaan

Lähde tutustumaan solidaarisuustoimintaan Ghanassa. PAM järjestää opintomatkan, jolle valitaan 9 PAMin jäsentä. Matka Ghanaan on elo-syyskuussa, ja hakuaika päättyy 18.4.

PAM järjestää liiton jäsenille opintomatkan Ghanan pääkaupunkiin Accraan. Matkalle lähdetään Helsingistä la 24.8.2013 ja palataan ma 2.9.2013.

Matkan aikana perehdytään afrikkalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin, Ghanan elinkeinopolitiikkaan ja maan ay-liikkeeseen, tutustutaan PAMin uuteen matkailu- ja ravintola-alan kehitysyhteistyöhankkeeseen, vieraillaan paikallisissa liitoissa ja tavataan aktiiveja sekä kerätään kokemuksia työskentelystä hotelleissa, ravintoloissa ja turvallisuusalan yrityksissä. Ohjelmasta vastaavat Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK ja PAM.

Jokainen osallistuja toteuttaa matkalla oman, viestintään liittyvän projektin, ja esittelee sen matkan päätyttyä osastossaan tai muussa yhteisesti sovitussa tilaisuudessa.

Matkalle osallistuminen edellyttää englannin kielen taitoa. Ghanassa puhutaan englantia ja matka toteutetaan englanniksi.

Matkalle valitaan 9 lähtijää. Etusijalla ovat nuoret aktiivit ja PAMin oman solidaarisuusverkoston jäsenet. Valinnassa painotetaan aktiivisuutta liiton toiminnassa, kielitaitoa sekä omaa motivaatiota matkalle lähtöön.

Matkalle valittavien on oltava PAMin jäseniä. Matka ei ole tarkoitettu PAMin työntekijöille.

Matkan hinta on 500 ?, mikä sisältää matkat Helsingistä, majoituksen, ryhmämatkavakuutuksen sekä ohjelman ja matkat paikan päällä. Lisäksi lähtijät tarvitsevat rahaa ruokaan ja muuhun omaan käyttöön. Matkalle lähtijät huolehtivat itse maahan vaadittavista rokotuksista ja malarialääkityksestä.

Matkalle haetaan täyttämällä hakulomake. Hakuaika päättyy to 18.4.2013 klo 16.00.

Valituille ilmoitetaan valinnasta sähköpostilla 30.4. mennessä. Ilmoituksen jälkeen lähtijöiden on vielä sitouduttava kirjallisesti mukaan matkalle. Tämän sitoumuksen jälkeen matkan peruuttaminen ei ole enää mahdollista (poikkeuksena erittäin painavat syyt, jotka myös lentoyhtiö hyväksyy peruutuksen syiksi, esim. vakava sairaus).

Matkalle lähteminen edellyttää osallistumista valmennuspäivä Maailma Kylässä -festivaalien jälkeisenä maanantaina 27.5.2013 Helsingissä. Päivän aikana käydään läpi matkaan liittyviä perusasioita, perehdytään Ghanan ay-tilanteeseen sekä opiskellaan kansainvälisen ay-liikkeen toiminnan perusteita.

Lisätietoja antaa kv-koordinaattori Josetta Nousjoki sähköpostilla ghana@pam.fi tai puhelimitse 020 774 2216.

Kirjoittanut: Mirka Mäntylä