Järjestöuutinen - 09.12.2015 klo 08.55

Hae Genèvekouluun oppimaan työelämän kansainvälistymisestä

Pääjakso järjestetään YK:n Työjärjestön ILO:n vuosittain kesäkuussa pidettävän työkokouksen yhteydessä. Hae mukaan 15.1. mennessä.

Genèvekoulu tarjoaa mahdollisuuden opiskella pohjoismaisten kollegoiden kanssa työelämän kansainvälistymistä. Pohjoismainen Genèvekoulu on tarkoitettu ammattiyhdistystoiminnassa aktiivisesti toimiville.

Genèvekoulu 2016 järjestetään seuraavasti: esikurssi järjestetään 14.–17.4.2016 Runössa Ruotsissa. Esikurssilla perehdytään pohjoismaiseen ja kansainväliseen oppimisympäristöön sekä kurssin työmuotoihin. Etäopiskelu (noin 30 h) tapahtuu huhti-toukokuun aikana kotimaassa. Pääkurssi Genèvessä 25.5.–15.6.2016 käsittelee ILO-kokouksen globaaleja teemoja, luentoja ja keskusteluja sekä vierailuja.

Osallistujien yhteinen kieli on skandinaaviska, mikä tarkoittaa sitä, että osallistujat puhuvat ja ymmärtävät toisiaan ruotsin, norjan ja/tai tanskan kielellä puhumalla selkeästi. Skandinaavisen kielen puhuminen kurssilla on siis tarpeellista, jotta pystyt kommunikoimaan ja tekemään yhteistyötä muiden kanssa. Toisena kielenä osallistujilta vaaditaan englannin kielen taitoa, sillä Geneve-jaksolla suuri osa luennoista pidetään englannin kielellä.

Genèvekoulun hinta on 32 000 Ruotsin kruunua. PAM tukee vuosittain korkeintaan kahden jäsenen osallistumista Genèvekouluun koulutuskulujen osalta. Lisätietoja löydät myös Genèvekoulun sihteeristön ylläpitämiltä sivuilta www.geneveskolan.org/.

Tästä pääset Genèvekoulun 2016 kutsuun ja hakulomakkeeseen. Kutsussa kerrotaan ajat, paikat, hinnat ja muut merkittävät tiedot vuoden 2016 kurssista.

Hae Genèvekouluun 2016 sähköisesti netin kautta 15.1.2016 mennessä.