Järjestöuutinen - 30.04.2013 klo 15.50

Työväen vappu täynnä puheita, laulua ja marssia

PAMin puheenjohtajistoa voi kuunnella vapunpäivänä Oulussa ja Vantaan Tikkurilassa. Työväelle on tänäkin vuonna tarjolla iso määrä vappujuhlia ympäri maata.

Työväelle on jälleen tarjolla kymmeniä erilaisia vappujuhlia ja -kulkueita ympäri Suomea. PAMin puheenjohtajistoa voi tänä vuonna kuunnella Oulussa ja Tikkurilassa.

Helsingissä kulkue järjestäytyy Kansalaistorilla keskiviikkona vapunpäivänä aamukymmeneltä. Puoliltapäivin Hakaniemen torilla käynnistyy kansalaisjuhla, jonka juhlapuhujina ovat eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma ja liikenneministeri Merja Kyllönen. Noin kello 13.15 esiintyy Paleface & Räjähtävä Nyrkki. Kello 14 kuullaan työväenlauluja HTY Paasitornin juhlasalissa.

Tampereella työväen vappu käynnistyy Sorin aukiolta, josta marssitaan kohti Jugend-toria. Kello 12 alkavan juhlan juhlapuhujina ovat JHL:n toimialajohtaja Teija Asara-Laaksonen ja SDP:n varapuheenjohtaja Eero Vainio.

Turussa voi laulaa työväenlauluja vappuaattona ravintola Koulussa kello 19. Vapunpäivänä kokoonnutaan aamuyhdeksältä Hautausmaantien puoleisella portilla toverihaudoilla käyntiä varten.

PAM kahdella paikkakunnalla

Pamilaisten puheenvuoroja voi kuunnella vapunpäivänä kahdella eri paikkakunnalla.
PAMin 1. varapuheenjohtaja Jaana Ylitalo puhuu Oulun rotuaarilla vappujuhlassa, joka alkaa kello 12 keskiviikkona.

PAMin 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen puhuu vapunpäivänä Vantaan Tikkurilassa vasemmiston vappujuhlassa. Juhlaa ja puhetta voi seurata Tikkuraitilla kello 11 alkaen.

Kirjoittanut: Annemari Anttila