Järjestöuutinen - 31.01.2014 klo 14.15

Viikko 5 toi pamilaiset jälleen työpaikoille

Pamilaiset kiertämässä Vantaan Myyrmannin kauppakeskuksessa.

Viikko 5 on jo pitkään ollut viikko, jolloin PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät palvelualojen työpaikoilla työntekijöitä tapaamassa. Myös tällä viikolla pamilaiset ovat kiertäneet ympäri Suomea jakamassa tietoa ja keskustelemassa työntekijöiden kanssa.

Viikko 5 on jo pitkään ollut viikko, jolloin PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät palvelualojen työpaikoilla työntekijöitä tapaamassa. Myös tänä vuonna pamilaiset ovat kiertäneet ympäri Suomea jakamassa tietoa ja materiaalia sekä keskustelemassa työntekijöiden kanssa.

Kuluvan viikon eli Viikko 5:n aikana pamilaisia on tuttuun tapaan kiertänyt palvelualojen työpaikoilla joka puolella maata. Tänä vuonna kampanjaviikolla ei ole ollut yhtä valtakunnallista teemaa, vaan tarkoitus on ollut jakaa tietoa ja keskustella työntekijöiden kanssa. Työporukoita on myös kannustettu keskustelemaan työpaikan yhteisistä asioista.

Pamilaiset ovat kiertäneet esimerkiksi monien kauppakeskusten liikkeissä työntekijöitä tapaamassa. Kiertämässä on ollut PAMin työntekijöiden lisäksi muun muassa PAMin luottamusmiehiä, työsuojeluvaltuutettuja ja ammattiosastojen aktiiveja.

PAMin Tampereen toimistolla kerätään materiaalia työpaikkakierroksia varten. Kuvassa vasemmalla PAMin luottamusmiehet Heikki Kouhia, Tarja Mankinen ja Tuula Valkama sekä oikealla ammattiosastoaktiivi Anne Perämaa.

Viikko 5 on jo vuosia ollut PAMin kampanjaviikko. Edellisvuonna viikko 5:n aikana kampanjoitiin alipalkkausta vastaan, ja vuosi sitten teemana oli vastentahtoinen osa-aikatyö.

Kirjoittanut: Annemari Anttila