Uutinen - 30.10.2018 klo 15.30

Jouni Tallgren ehdolle PAMin puheenjohtajaksi

Palvelualojen ammattiliitto PAMin liittokokous valitsee liiton uuden puheenjohtajan kesäkuussa. Puheenjohtajuutta tavoittelee nyt myös toinen ehdokas, järvenpääläinen liiton aktiivi ja varapääluottamusmies Jouni Tallgren.

PAMin Erityisammattien toimihenkilöiden ammattiosaston johtokunnan jäsen Jouni Tallgren ilmoitti asettuvansa ehdolle PAMin puheenjohtajaksi.

”Olen useiden muiden henkilöiden lisäksi ihmetellyt sitä, miksi Suomen suurimman ammattiliiton puheenjohtajaksi on ilmoittautunut vain yksi henkilö. Haluan tuoda omalla ehdokkuudellani esille jäsenkunnan mielipiteitä siitä, miten meitä pamilaisia otetaan huomioon hallinnon ylemmillä tasoilla”, Tallgren kuvailee.

Keväällä 40 vuotta täyttävä järvenpääläinen ammattiliittoaktiivi työskentelee senior advisorina asiakaspalvelu- ja telemarkkinointiyritys Webhelp Finland Oy:ssä. Hän on toiminut usean vuoden ajan yrityksensä luottamusmiehenä ja tällä hetkellä hän on varaluottamusmies. Aiempaa työkokemusta yksityisiltä palvelualoilta hänelle on kertynyt myös ravintola-, siivous- ja kaupan alalta.

”Oman kokemukseni myötä tiedän, mitä on työskennellä osa-aikaisena, määräaikaisena ja tarvittaessa työhön kutsuttavana työntekijänä. Erilaisten työsuhdemuotojen ongelmat ovat tuttuja ja olenkin valmis tähtäämään niiden selvittämiseen," Tallgren toteaa.

Koulutukseltaan Tallgren on tietohallinnon merkonomi ja hän on ollut PAMin sekä edeltäjäliitto Liikealan ammattiliiton jäsen peräti 23 vuoden ajan.

”Työnantajien ehdotelmat yleissitovien työehtosopimusten purkamisesta on heitettävä roskiin. Esimerkiksi omalla alallani ei yleissitovaa työehtosopimusta edes ole. Usein niissä yrityksissä, joissa ei ole yleissitovaa työehtosopimusta, on kovinkin villiä meininkiä”, Tallgren toteaa.

PAMin puheenjohtaja valitaan liittokokouksessa, joka järjestetään Helsingissä 4.-6.6.2018. Aiemmin puheenjohtajakilpailuun on ilmoittautunut SAK:n johtaja Annika Rönni-Sällinen.

6.5. korjattu Jounin tehtävä ammattiosastossa.

Teksti: Eveliina Reponen