Työ ja perhe - 20.03.2020 klo 15.58

Kaikille alaluokkalaisille myös lähiopetusta

Päätös jää vanhemmille, osallistuuko alakoululainen lähiopetukseen. Kotiin jäämistä kuitenkin suositellaan korona-aikoina. Kuva: Gettyimage

Maanantaista lähtien kaikilla esiopetuksen ja perusopetuksen 1–3 -luokkien oppilailla on oikeus osallistua koulussa annettavaan lähiopetukseen.

Valtioneuvosto antoi tänään uuden asetuksen, jonka mukaan kaikki 1–3 -luokkien  oppilaat sekä eskarit voivatkin osallistua lähiopetukseen. Aiemmin viikolla lähiopetus rajattiin yhteiskunnan kannalta kriittisissä tehtävissä töitä tekevien vanhempien lapsille. Tässä joukossa oli myös pamilaisten lapsia.

Aiemmin viikolla tehtyä rajausta toteutettiin kunnissa eri tavoin. Nyt tehdyllä päätöksellä valinta jää vanhemmille. Edelleenkin valtioneuvosto suosittaa, että lapset kuitenkin jäisivät kotiin ja osallistuisivat etäopetukseen.

Lähiopetusta järjestetään myös erityisen tuen päätöksen saaneille oppilaille ja pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä olevia oppilaille.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat