Vapaa-aika - 05.08.2021 klo 11.08

Kansan Sivistysrahaston apurahahaku käynnissä elokuun ajan

Kuva: Getty Images

Kansan Sivistysrahasto jakaa apurahoja sivistys-, kulttuuri- ja vapaa-ajan harrastustoimintaan. PAMin rahasto on yksi KSR:n rahastoista.

Kansan Sivistysrahaston  tarkoituksena on tukea apurahoin ja tunnustuspalkinnoin yhteiskunnallisesti suuntautunutta kulttuuri- ja sivistystyötä, tutkimusta, opiskelua ja valistustoimintaa. Apurahaa voi hakea monipuolisesti sivistys-, kulttuuri- ja vapaa-ajan harrastustoimintaan.

Vuodelle 2022 haettavien apurahojen teemana on eriarvoisuuden ja kahtia jakautuneisuuden vähentäminen demokratian lujittamiseksi ja hyvän arjen turvaamiseksi jokaiselle. Eriarvoisuus voi ilmetä mm. alueellisena, digitaalisena, taloudellisena tai sosiaalisena.

”Apurahojen painopisteenä oleva teema ei kuitenkaan sulje pois muitakaan hakemuksia, joten sen vuoksi ei kannata jättää hakematta”, säätiön asiamies Ulla Vuolanne opastaa.

"Hakuajan suhteen kannattaa olla myös tarkkana, sillä hakuaika ei jousta", hän sanoo.

Apurahaa hakiessa PAMin jäsenten kannattaa valita haun kohteeksi SAK:n kulttuurirahasto, jolloin hakemuksen yhteydessä tulee mainita PAMin jäsenyydestä. SAK:n kulttuurirahasto on Kansan Sivistysrahaston erikoisrahasto. Mikäli apurahaa ei myönnetä SAK:n kulttuurirahaston haussa, hakemukset siirtyvät suoraan liiton oman rahaston käsiteltäviksi.

Vuoden 2022 apurahahaku on nyt käynnissä. Apurahoja voi hakea Kansan Sivistysrahaston verkkosivujen kautta 1.-31.8.2021.

Myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan sähköpostiosoitteensa jättäneille tammikuun 2022 loppuun mennessä.

Onko sinulla kysymyksiä hakemisesta? Ilmoittaudu info-tilaisuuteen, joka järjestetään etäyhteyksien avulla 17.8. klo 17.00. Ilmoittaudu mukaan 15.8. mennessä sähköpostilla: info@sivistysrahasto.fi.

Lue lisää KSR:n apurahasta.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme