Työttömyyskassa - 27.07.2020 klo 11.15

Kassan hakemusmäärä edelleen laskussa

Kuva: Gettyimages

PAMin työttömyyskassassa käsittelytilanne on menossa parempaan suuntaan.

Koronavirus toi PAMin työttömyyskassaan ruuhkan, mutta suunta on nyt parempaan, vaikkakin etenkin ensimmäisiä päivärahahakemuksia on yhä jonossa.

Maanantain 27.7. tilanne on se, että 2666 ensimmäistä hakemusta odottaa käsittelyään. Ensimmäinen hakemus tarkoittaa hakemusta, jolla ansiopäivärahaa haetaan ensimmäistä kertaa tai yli 6 kuukauden tauon jälkeen. Tällä hetkellä ensimmäisten hakemusten käsittelyaika on 46 päivää, mutta kun saapuvien ensihakemusten määrä on laskussa, käsittelyaika lyhenee.

Sovitellun päivärahan hakemuksia on nyt jonossa 2093 kappaletta. Sovitellun päivärahahakemusten suuremmasta määrästä huolimatta sovitellut hakemukset käsitellään tällä hetkellä 13 päivässä. Sovitellut hakemukset ovat sellaisia, joissa päivärahaa haetaan ensimmäisen hakemuksen jälkeen ja haettavalla jaksolla on työtunteja.

Viime viikolla eli viikolla 30 kassan palvelulinjoille tulleiden puhelujen määrä oli 562 kpl. Näistä pystyttiin vastaastaamaan 464 puheluun. Vastausprosentti oli 82,56. Keskimääräinen jonotusaika oli 12:60minuuttia. Jonotusaika on maksuton.

Kysyttävää päivärahan hakemisesta?

Välttyäkseen puhelimessa jonottamisen päivärahaa hakevien kannattaa ensisijaisesti etsiä tietoa työttömyyskassan sivuilta ja tarkistaa omaa hakemusta koskevat tiedot kassan verkkopalvelusta. Ajankohtaiset tiedot hakemusten käsittelytilanteesta työttömyyskassassa löydät täältä.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat