Yhteistoiminta - 11.12.2019 klo 13.16

Keskon yhteisten toimintojen yt-neuvottelut päättyivät

Kuva: Linda Manner/Lehtikuva

Neuvottelujen tuloksena Kesko järjestää talous-, HR- ja viestintäyksiköiden toiminnat uudelleen. Enintään 16 henkilöä irtisanotaan, ellei heille löydetä muita ratkaisuja.

Kesko Oyj:n yhteisiä toimintoja koskevat yt-neuvottelut alkoivat lokakuussa. Niiden taustalla oli yhteisten toimintojen eli talous-, HR- ja viestintäyksiköiden uudelleenjärjestely, joka koski noin 250 työntekijää.

Uudelleenjärjestelyjä koskevat yt-neuvottelut päättyivät maanantaina 9.12. Niiden tuloksena enintään 16 henkilön työsuhde irtisanotaan, ellei heille löydetä muita sijoittumisratkaisuja. Lisäksi 12 henkilön työsuhteiden osalta toteutuu muita ratkaisuja, kuten määräaikaisuuden päättyminen, eläkkeelle jääminen, omaehtoinen irtisanoutuminen tai toisiin tehtäviin siirtyminen.

Uusista järjestelyistä kerrotaan lisää Keskon toimintokohtaisissa infotilaisuuksissa, jotka pidetään viikolla 51. Uudet organisaatiot tulevat voimaan 1.1.2020 ja 1.2.2020.

Kesko julkaisee sisäisesti tarkemmat tiedot järjestelyistä joulukuussa sen jälkeen, kun asiaan liittyvät keskustelut on käyty niitä koskevien henkilöiden kanssa.

Puhelinpalvelu ma–pe

Työttömyyskassa