Työehtosopimusneuvottelut - 04.03.2022 klo 15.08

Kiinteistöpalvelualalla useita ulosmarsseja työehtojen puolesta

Oulun yliopiston ja ammattikorkeakoulun tiloissa työskentelevien ISS:n työntekijöiden ulosmarssi tapahtui perjantaina 4. maaliskuuta.

Ulosmarssit ja mielenilmaukset ovat jatkuneet kiinteistöpalvelualan tilanteen vuoksi.

Kuluvalla viikolla eri puolilla Suomea on järjestetty ulosmarsseja ja mielenilmauksia kiinteistöpalvelualan työkohteissa. Kerroimme aiemmin uutisessamme alkuviikon ensimmäisistä ulosmarsseista Helsingissä ja Kuusankoskella. Voit lukea uutisen täältä.

Viikon kuluessa ulosmarssit ovat jatkuneet. Esimerkiksi perjantaina Oulussa järjestettiin kaksi ulosmarssia. Myös Joensuussa järjestettiin perjantaina ISS:n työntekijöiden toimesta ulosmarssi Tiedepuistossa.

Kauppakeskus Valkeassa Coor kiinteistöpalveluratkaisuiden työntekijät järjestivät ulosmarssin. Oulussa ulosmarssin toteuttivat myös ISS:n työntekijät  Oulun yliopiston ja ammattikorkeakoululla. Niin ikään Jyväksylässä nähtiin ulosmarssi, kun Sulun kiinteistöhoidon työntekijät poistuivat työpaikaltaan perjantaina. Voit katsoa kuvat ulosmarsseista tämän uutisen lopusta.

"Jyväskylässä marssittiin ulos vastatoimena työnantajan toimille rikkoa ylityökieltoa ja vuoronvaihtokieltoa. Porukka oli yhtenäinen ja täysillä mukana. Iloinen mieli säilyi ja kaikki eivät kerenneet mukaan kuvaan", kerrotaan ulosmarssilta.

Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhteinen näkemys on, että alan tilanteeseen täytyy saada muutosta. Työntekijät ovat ansainneet parannuksia työhtoihin sekä toimeentuloon. Myöskään työehtojen heikennyksiä ei voida hyväksyä. Ulosmarssit ovat osoitus siitä, että alan työntekijät ovat huolissaan toimeentulosta, jaksamisesta ja hyvinvoinnista alallaan.

"Kuluva viikko on ollut todella aktiivinen kiinteistöpalvelualalla. Alalla on järjestetty lähes 50 työpaikkatilaisuutta tai yhteistä kokoontumista. Lisäksi lähes 20 spontaania ulosmarssia. Arviomme mukaan osallistujia on ollut yli 500", kertoo PAMin järjestöasiantuntija Jussi Kukkola.

Kauppakeskus Valkeassa työskentelevät Coor kiinteistöpalveluratkaisuiden työntekijät ulosmarssilla Oulussa.

Jyväskylässä marssivat ulos työpaikalta Sulun kiinteistöhoidon työntekijät.

ISS työntekijöiden ulosmarssi Joensuun Tiedepuistosta.

Viikon päätteeksi perjantaina 4.3. Lännen Kiinteistöpalveluilta marssi ulos useampi kymmenen työntekijää eri kohteista ympäri Pirkanmaata. Kartanon Puhtauspalvelut Oy:n kiinteistönhuoltajat marssivat myös ulos työpaikaltaan osoittaakseen tukensa PAMin neuvottelijoille ja neuvotteluille.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

030 100 630 klo 10-1H4

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme