Työehtosopimusneuvottelut - 12.01.2018 klo 18.10

Kiinteistöpalvelualan työehtosopimusneuvottelut alkoivat tänään

Kuva: Gettyimages

Palvelualojen ammattiliitto PAM ja työnantajan edustaja Kiinteistötyönantajat asettuivat tänään yhteiseen neuvottelupöytään aloittamaan neuvottelut kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksesta. Neuvottelut jatkuvat ensi viikolla.

Kiinteistöpalvelualan työtehtäviä ovat muun muassa puhdistus- ja siivous-, kiinteistönhoito-, toimitilapalvelu- ja viherpalvelutehtävät sekä tekniset palvelutehtävät.

Työehtosopimuksessa sovitaan työssä noudatettavista vähimmäisehdoista, kuten palkoista, työajoista, sairausaikaan liittyvistä asioista, vuosiloman antamisesta, lomapalkasta, lomakorvauksesta ja lomarahoista. Liiton neuvottelemat palkat ovat vähimmäispalkkoja, joita työpaikalla tulee vähintään noudattaa.

"Tässä vaiheessa molemmat osapuolet ovat antaneet omat tavoitteensa, ja olemme käyneet läpi niitä ja niiden perusteluja", PAMin puheenjohtaja Ann Selin kertoo.

Neuvotteluita jatketaan ensi keskiviikkona 17.1.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat