Työehtosopimusneuvottelut - 01.03.2022 klo 11.54

Kiinteistöpalvelualan työehtosopimusneuvottelut katkenneet

PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen kertoi kiinteistöpalvelualan työehtosopimusneuvottelujen katkaisemisesta.

Neuvottelut PAMin ja Kiinteistötyönantajat ry:n välillä siivoojien ja kiinteistönhoitajien työehdoista ovat katkenneet. Neuvotteluja on käyty kolme ja puoli viikkoa tuloksetta.

”Päätimme tänään katkaista neuvottelut, kun työnantajaliitto Kiinteistötyönantajat ei vieläkään osoittanut minkäänlaista halua vastaantuloon. Päinvastoin: työnantajat näyttävät ajattelevan, että alan työvoimapula ratkeaa venyttämällä työntekijöitä äärirajoille”, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen sanoo.

”Me haemme edelleen kiinteistöpalvelualan työehtosopimusneuvotteluissa siivoojille ja kiinteistönhoitajille ennakoitavaa ja elämiseen riittävää toimeentuloa sekä yhtäläisen oikeuden arkipyhäkorvauksiin”, jatkaa Rönni-Sällinen.

PAMin hallitus kokoontuu tänään tiistaina 1.3. arvioimaan tilannetta ja päättämään tarvittavista toimenpiteistä.

Kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen voimassaolo päättyi maanantaina 28.2. ja tänään tiistaina 1.3. alkoi sopimukseton tila. Sopimuksettomassa tilassa ylityökiellot ja lakot ovat mahdollisia.

Teksti: Hildur Boldt

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

030 100 630 klo 10-1H4

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme