Gallup - 25.09.2017 klo 17.05

Kuinka luottamusmies on auttanut sinua?

Valokuva: GettyImages

"Luottamusmiehen avulla sain väärin maksetut palkkani oikaistuiksi", kertoo espoolainen laitoshuoltaja.

”Luottamusmiehen avulla sain väärin maksetut palkkani oikaistuiksi ja loputkin minulle kuuluneet rahat itselleni todella keljun irtisanomisen jälkeen. Suurkiitokset hänelle!”
Suzi Hautaniemi, laitoshuoltaja, Espoo.

”Olen saanut luottamusmieheltä apua palkkaneuvottelussa, lomautuksessa sekä työaika- että päiväraha-
asioissa. Neuvottelemalla ja luottamusmiehen opastuksella saadaan työpaikan asiat toimimaan. Tähän eivät yksityiset työttömyyskassat pysty. Luottamusmiehet ovat työyhteisön tukipilareita.”
Aarto Ruohonen, kiinteistötyöntekijä, Turku.

”Olen kysynyt luottamusmieheltä vuosien varrella monestakin työsuhteeseen liittyvästä asiasta ja saanut tarkennuksia muun muassa työvuoroista ja kielilisistä.”
Tea Haapanen, myyjä, Raisio.

”Olin puhunut esimieheni kanssa, että teemme uuden työsopimuksen, koska määräaikainen ja osa-aikainen sopimukseni oli päättymässä. Allekirjoitustilanteessa hän esitti huononnuksia: olisin menettänyt kesälomia. Pyysin luottamusmiestä mukaan selvittämään asiat niin esimiehelle kuin minullekin. Nyt minulla on vakituinen osa-aikainen sopimus.”
Juuso Tupitsa, varastotyöntekijä, Vantaa.

"Vuonna 1999 Anttiloissa alkoi iso somistajien saneeraus. Mitään yt-neuvotteluja ei aloitettu, vaan somistajille vain tuotiin tieto että se loppu nyt. Espoonlahden Anttilassa oli kutienkin valveutunut luottis, nuori nainen Minna, joka puhalsi pilliin että ei mitään nimiä mihinkään. Näin alkoivat yt:t ja saimme kolme kuukautta jatkoaikaa tehdä töitä somistajina ja sen jälkeen kahden kuukauden irtisanomisajan. Kyllähän hänkin tiesi ettei irtisanomisia voida estää, mutta viisi kuukautta lisäaikaa oli iso asia."
Minna Rahikka, Espoo.

Puhelinpalvelu ma–pe