Uutinen - 27.08.2019 klo 10.30
Nuoret

Kuka ansaitsee Duunaristipendin 2019?

Duunari-stipendi myönnetään vuosittain yhteiskunnassa aktiivisesti toimivalle duunarihenkeä osoittavalle nuorelle. Stipendillä lähes miljoonaa työntekijää edustava SAK haluaa nostaa ammatillisen osaamisen arvostusta. Kuva: Getttyimages.

SAK palkitsee ammatistaan ylpeän ja aktiivisen nuoren duunarin. Ehdota nuorta osaajaa viimeistään 18. lokakuuta.

SAK:n stipendi myönnetään työelämän nuorelle osaajalle, joka on esimerkillisellä aktiivisuudellaan osoittanut duunarihenkeä ja nostanut oman alansa ammatillista arvostusta. Stipendi on suuruudeltaan 1 000 euroa ja se luovutetaan SAK:n edustajiston kokouksessa 21. marraskuuta.

Onko sinulla mielessäsi henkilö, joka on

• hankkinut oman alansa ammattitutkinnon
  • on ylpeä omasta ammatistaan
  • toiminut omalla esimerkillään alansa arvostuksen nostamiseksi
  • toiminut aktiivisesti esimerkiksi ammattiyhdistysliikkeessä, opiskelijajärjestöissä tai oman työpaikkansa luottamustehtävissä, tai on muuten osoittanut yhteiskunnallista aktiivisuutta
  • edistänyt ammatillista järjestäytymistä

Vapaamuotoisen ehdotuksen perusteluineen voit toimittaa 18. lokakuuta mennessä osoitteella jussi.kukkola@sak.fi tai SAK ry, Duunaristipendi/Jussi Kukkola, PL 157, 00531 Helsinki. Laita hakemukseen ehdokkaan nimi, ikä, tutkinto ja/tai ammatti, kotipaikka, työpaikka, ammattiliitto sekä mahdolliset luottamustoimet tai muu aktiivisuus.

Vuonna 2017 Duunaristipendi myönnettiin pääluottamusmiehenä toimineelle pamilaiselle, Niina Ruutiselle

Lisätietoa saat SAK:n verkkosivulla.