Vaalit - 05.11.2020 klo 10.00

Lähde ehdolle kuntavaaleihin – meitä pamilaisia tarvitaan

Ilmoita kuntavaaliehdokkuudestasi PAMiin. Kuva: gettyimages

Arjen keskeisistä asioista päätetään kunnissa ja paikallispolitiikassa on reilusti tilaa palvelualojen työntekijöille.

Parhaillaan moni puolue etsii ehdokkaita ensi keväänä pidettäviin kuntavaaleihin. Kuntavaalit ovat tärkeät vaalit myös pamilaisten näkökulmasta, koska keskeisistä ihmisten elämän sujumiseen liittyvistä asioista päätetään valtuustoissa ja lautakunnissa.  Lähde sinäkin ehdolle kuntavaaleihin – vaalit ovat sinun paikkasi vaikuttaa.

Oletko kiinnostunut ottamaan osaa päätöksentekoon esimerkiksi siitä, kuinka vuorotyöläisten perheille varmistetaan hoitopaikkojen riittävyys? Tai haluatko olla mukana kehittämässä julkista liikennettä, joka tukee työmatkojen sujuvuutta? Haluatko, että palvelut ovat varmasti jokaisen helposti saavutettavissa ja, että enemmän palveluita tarvitsevan rahat riittävät niin asumiseen, liikkumiseen kuin harrastamiseenkin?

Valtuustoihin valitaan kuntien asukkaiden joukosta kuntapäättäjät, jotka käyttävät ylintä päätösvaltaa kunnan toimintaan ja talouteen liittyvissä asioissa. PAM kannustaa kaikkia jäseniään lähtemään ehdolle kuntavaaleihin, jotta palvelualoilla työskentelevien ihmisten tarpeet omassa asuinkunnassa otetaan entistä paremmin huomioon poliittisessa päätöksenteossa.

PAM mukana vahvasti vaaleissa

Ensi keväänä pidettävät kuntavaalit näkyvät vahvasti PAMin toiminnassa. Liitto julkaisee omat kuntavaalitavoitteensa alkuvuodesta. Moni kunnissa tehtävä päätös vaikuttaa suoraan ihmisten elämään. Siksi haluamme olla osaltamme varmistamassa, että pamilaisten ääni ja mielipiteet kuuluvat kuntavaaleissa.

PAMin verkkosivuille rakennetaan syksyn 2020 aikana oma osio, joista PAMin jäsenet voivat seurata kuntavaalien etenemistä ja, mistä ehdokkaat voivat saada tietoa ja tukea omaan kuntavaalityöhönsä. Pistä jo nyt sivuosio seurantaasi osoitteessa www.pam.fi/kuntavaalit.

Kuntavaalien ehdokasasettelu on käynnissä – Lähde ehdokkaaksi

Ensimmäinen askel ehdokkuuteen on ottaa yhteyttä puolueeseen/valitsijayhdistykseen ja ilmoittaa kiinnostuksesta. Alta löytyvältä listalta voit tutustua puolueisiin ja ehdokashaku-sivustoihin. Listalta löytyvät eduskuntapuolueet. Lista on koottu puolueiden rekisteröitymisjärjestyksessä:

Lista kaikista rekisteröityneistä puolueista löydät täältä

Ilmoita ehdokkuudestasi PAMiin

Jos olet jo lähtenyt ehdolle kuntavaaleihin, ilmoita siitä PAMiin. Pamilaisena ehdokkaana saat liitosta tietoa ja vinkkejä omaan vaalityöhösi. Siirry lomakkeeseen tästä.
Samalla lomakkeella voit pyytää aiheesta lisätietoja, jos vielä harkitset ehdokkuutta.

Kuntavaalit 2021: Vaalipäivä sunnuntai 18.4.2021. ennakkoäänestys kotimaassa 7.-13.4.2021.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle