Vaalit - 17.03.2021 klo 09.00

Lähde ehdolle kuntavaaleihin – meitä pamilaisia tarvitaan

Ilmoita kuntavaaliehdokkuudestasi PAMiin.

Arjen keskeisistä asioista päätetään kunnissa ja paikallispolitiikassa on reilusti tilaa palvelualojen työntekijöille.

Parhaillaan moni puolue etsii ehdokkaita ensi keskuussa pidettäviin kuntavaaleihin. Kuntavaalit ovat tärkeät vaalit myös pamilaisten näkökulmasta, koska keskeisistä ihmisten elämän sujumiseen liittyvistä asioista päätetään valtuustoissa ja lautakunnissa.  Lähde sinäkin ehdolle kuntavaaleihin – vaalit ovat sinun paikkasi vaikuttaa.

Oletko kiinnostunut ottamaan osaa päätöksentekoon esimerkiksi siitä, kuinka vuorotyöläisten perheille varmistetaan hoitopaikkojen riittävyys? Tai haluatko olla mukana kehittämässä julkista liikennettä, joka tukee työmatkojen sujuvuutta? Haluatko, että palvelut ovat varmasti jokaisen helposti saavutettavissa ja, että enemmän palveluita tarvitsevan rahat riittävät niin asumiseen, liikkumiseen kuin harrastamiseenkin?

Valtuustoihin valitaan kuntien asukkaiden joukosta kuntapäättäjät, jotka käyttävät ylintä päätösvaltaa kunnan toimintaan ja talouteen liittyvissä asioissa. PAM kannustaa kaikkia jäseniään lähtemään ehdolle kuntavaaleihin, jotta palvelualoilla työskentelevien ihmisten tarpeet omassa asuinkunnassa otetaan entistä paremmin huomioon poliittisessa päätöksenteossa.

PAM mukana vahvasti vaaleissa

Kesäkuussa pidettävät kuntavaalit näkyvät vahvasti PAMin toiminnassa. Moni kunnissa tehtävä päätös vaikuttaa suoraan ihmisten elämään. Siksi haluamme olla osaltamme varmistamassa, että pamilaisten ääni ja mielipiteet kuuluvat kuntavaaleissa.

Tutustu PAMin kuntavaaliteemoihin.

PAM on aukaissut verkkosivuillaan myös ehdokasgallerian, josta voi etsiä kuntavaaleissa ehdolla olevaan liiton jäsentä.

Lista täydentyy sitä mukaa, kun ehdokkaat ilmoittavat omasta ehdokkuudestaan PAMiin.

Lähde ehdokkaaksi kuntavaaleihin

Vaaliajankohdan siirtymisestä johtuen, kuntavaalien ehdokaslistoja voidaan täydentää 4.5.2021 saakka. Jos siis haluat vielä lähteä mukaan ehdokkaaksi on ensimmäinen askel ehdokkuuteen ottaa yhteyttä puolueeseen/valitsijayhdistykseen ja ilmoittaa kiinnostuksesta. Alta löytyvältä listalta voit tutustua puolueisiin ja ehdokashaku-sivustoihin. Listalta löytyvät eduskuntapuolueet. Lista on koottu puolueiden rekisteröitymisjärjestyksessä:

Lista kaikista rekisteröityneistä puolueista löydät täältä

Ilmoita ehdokkuudestasi PAMiin

Jos olet jo lähtenyt ehdolle kuntavaaleihin, ilmoita siitä PAMiin. Pamilaisena ehdokkaana saat liitosta tietoa ja vinkkejä omaan vaalityöhösi. Siirry lomakkeeseen tästä.
Samalla lomakkeella voit pyytää aiheesta lisätietoja, jos vielä harkitset ehdokkuutta.

Kuntavaalit sunnuntaina 13.6.2021. Ennakkoäänestys kotimaassa 26.5.–8.6.2021 ja ulkomailla 2.–5.6.2021.
*päivitetty 8.3.2021: muutettu kuntavaalien äänestysajankohdat.
* päivitetty 17.3.: Lisätty tieto PAMin ehdokasgalleriasta ja kuntavaaliteemoista sekä muutettu kohtaa "lähde ehdokkaaksi" vastaamaan muuttunutta vaaliaikataulua.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle