Työehdot - 23.06.2021 klo 10.40

Lassila&Tikanojan työntekijät marssivat ulos vastalauseena työnantajan toimintaan

Kuva: GettyImages.

Kiinteistöalan eri tehtävissä toimineet Lassila & Tikanojan työntekijät marssivat keskiviikko aamuna ulos Elisan pääkonttorilta Pasilassa. Ulosmarssilla he vastustavat työnantajan muutoksia arkipyhäkorvauskäytäntöihin ja etsintäkuuluttavat reiluutta työnantajalta. Muita ulosmarsseja on taphtunut aamupäivän aikana.

Viime viikolla Lassila & Tikanojan työntekijät saivat yllättäen viestin uudesta toimintamallista työnantajaltaan. Yrityksen mukaan arkipyhäpyhien osalta toimitaan jatkossa toisin, eikä asiasta ollut sovittu luottamusmiesten kanssa.

Myöskään eilisen Lassila&Tikanojan neuvottelut arkipyhäkiistasta ei tuottanut tulosta. Tämä muuttunut arkipyhäkorvausten maksukäytäntö on saanut työntekijät raivoihinsa.

Tero Lääti, joka työskentelee Lassila&Tikanojassa Elisan pääkonttorilla, on yksi työntekijöistä, jotka osallistui aamun ulosmarssiin Pasilassa.

”Tämä iskee tuntipalkkalaisiin ja kovaa”, Lääti sanoo. Hänen mukaan on väärin, että juuri pienpalkkalaisia sorretaan.

”Kun enemmän työtä teetetään, eikä arkipyhältä saa korvausta, niin kyllä se suututtaa. Koskaan aiemmin ei ole tehty vastaavasti, siksi tämä tuntuu todella pahalta”, hän lisää.

Mielenilmaus kestää Elisan pääkonttorissa Pasilassa työpäivän loppuun asti. Huomenna työntekijät palaavat normaalisti töihin.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja to–pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.