Yhteiskunta - 18.06.2021 klo 09.14

Lukuisia pamilaisia tarttumassa valtaan kunnissa

PAM onnittelee kaikkia kuntavaaleissa mukana olleita liiton jäseniä vaalituloksesta. Kuva: Lehtikuva, Otto Ponto

Liiton keräämien tietojen mukaan peräti 168 PAMin jäsentä tuli valittua oman kotikuntansa valtuustoon jäseneksi tai varajäseneksi.

Varsinaisiksi valtuutetuiksi ylsi 75 ja varavaltuutetuiksi 93 PAMin jäsentä.  PAMiin omasta kuntavaaliehdokkuudestaan kertoi ennen vaaleja 467 liiton jäsentä ympäri Suomea ja heidän keräämänsä äänimäärä kuntavaaleissa oli yhteensä 32 671 ääntä.

PAMin jäsenien keskuudesta valtuustoihin valituista varsinaisista valtuutetuista 66 % oli naisia ja kaikkien valtuutettujen keski-ikä oli 42 vuotta. Nuorin PAMin jäsen, joka valittiin oman kotikuntansa valtuustoon, on 18-vuotias vuotias ja vanhin 69-vuotias.

Suurista kaupungeista palvelualojen arkea tuntevia valtuutettuja löytyy jatkossa ainakin Helsingistä, Tampereelta, Vantaalta, Oulusta, Porista, Kouvolasta, Joensuusta ja Hämeenlinnasta.

Valittujen valtuutettujen puoluetaustan kolmen kärki näyttää seuraavalta: SDP:n 35 valittua valtuutettua, Vasemmistoliitto 17 ja Perussuomalaiset 11. Kuntien valtuustoihin nousi pamilaisia myös Vihreiden, RKP:n, Kokoomuksen ja Keskustan ehdokkaiden joukosta.

Kuntien palveluista päätettäessä nämä kuntavaaleissa 13.6. valitut valtuutetut ovat keskeisessä asemassa huolehtimassa siitä, että kuntia kehitetään työssäkäyvien tarpeet huomioiden. PAM onnittelee kaikkia kuntavaaleissa mukana olleita liiton jäseniä vaalituloksesta ja toivottaa valtuustossa aloittaville kuntapäättäjille viisautta tehtävässään.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja to–pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.