Työehtosopimusneuvottelut - 23.09.2020 klo 13.16

Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluita koskevat työehtosopimusneuvottelut jatkuvat

Kuva: Jouni Porsanger

PAM ja työnantajia edustava MaRa ovat neuvotelleet alan työehdoista syyskuun alusta alkaen. Neuvotteluihin oman haasteensa on tuonut koronapandemian vaikutukset alan työntekijöihin ja yrityksiin.

”Neuvotteluja on käyty vaikeasta toimintaympäristöstä huolimatta hyvässä hengessä. Olemme käyneet rakentavasti läpi erilaisia tekstikysymyksiä ja sivunneet myös kiky-tuntien kohtaloa”, toteaa sopimusasiantuntija Raimo Hoikkala.

”Vielä ei kuitenkaan olla valmiita. Seuraavia neuvotteluaikoja on varattu ensi viikolle.  Tiedotamme asioiden etenemisestä jäsenistöä verkkosivujen kautta”, Hoikkala lupaa.

Alan työehtosopimuskautta jatkettiin keväällä koronan vuoksi. Sopimuskausi on päättymässä syyskuun lopussa.  Alan työehtosopimuksen piirissä työskentelee noin 85 000 työntekijää ja esimiestä.  Ala on joutunut ennennäkemättömän kriisin keskiöön, kun korona on sulkenut ravintoloita ja uhkaa koko matkailualan tulevaisuutta.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat