Palkka - 19.10.2022 klo 15.21

Neuvottelut hiihtokeskusten ja ohjelmapalvelualan palkoista alkoivat

PAM ja työnantajaa edustava Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa käynnistivät tänään 19.10. neuvottelut hiihtokeskusalan ja ohjelmapalvelualan palkankorotuksista.

"Neuvottelupöydässä käytiin läpi alojen tilannetta ja tulevaisuudennäkymiä, ja neuvotteluja jatketaan loppuviikon aikana", selvitti PAMin sopimusasiantuntija Sirpa Moilanen.

Syksyllä 2021 saavutetuissa työehtosopimusratkaisuissa sovittiin, että vuoden 2023 palkkaratkaisun sisällöstä, toteutustavasta ja ajankohdasta neuvotellaan liittojen välillä erikseen. Jos palkkaratkaisuista ei päästä sopimukseen 23.10.2022 mennessä, päättyvät työehtosopimukset 31.10.2022.

Hiihtokeskusalan työehtosopimusta sovelletaan hiihtokeskusalalla toimivien yritysten palveluksessa oleviin työaikalain alaisiin toimihenkilöihin ja työntekijöihin, kuten mm. rinnetyöntekijöihin, lipunmyynti- ja välinevuokraamotyöntekijöihin, huoltotoimi- ja kenttähenkilöstöön sekä hiihdonopettajiin.

Ohjelmapalvelualan työehtosopimuksen alaisissa töissä työskentelee Suomessa noin 600 työntekijää eri ohjelmapalvelualan yrityksissä esimerkiksi safarioppaina. Työehtosopimus ei koske esimerkiksi muusikkojen yms. esiintyvien taiteilijoiden välitystä mm. ravintoloihin.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme