Artikkeli - 21.08.2018 klo 14.18
Tapahtuma

Nuoret voimavarana kaupan alan vetovoiman vahvistamisessa

Kouluttaja Katja Noro kannustaa kaupan alan työpaikkojen luottamushenkilöitä ilmoittautumaan mukaan Nuoret ja työelämä -seminaariin.

PAM ja Kaupan liitto järjestävät yhteistyössä Nuoret ja työelämä -seminaarin 26.9.2018, jossa pureudutaan nuorten rooliin kaupan alalla ja sen menestyksessä.

Syyskuussa järjestettävässä Nuoret ja työelämä -seminaarissa kuullaan tutkimustietoa nuorten työarvoista ja asenteista kaupan alaa kohtaan, keskustellaan nuoren kohtaamisesta työpaikalla sekä kuullaan yrityspuheenvuoroja päivän teemasta.

PAMin kouluttaja Katja Noro on mukana seminaarin järjestelyissä ja ohjelman suunnittelussa tuomassa niihin koulutuksellista näkökulmaa. Hän odottaa innolla tapahtumaa ja sen aikana käytäviä keskusteluja. Seminaarin ohjelmassa on useita ajankohtaisia ja tärkeitä aiheita, joista Noro nostaa esiin erityisesti K-market -kauppias Tom Färdin puheenvuoron "Luottamus nuoriin rakentaa kaupan menestystä".

”Kun nuoret tulevat alalle, niin olisi tärkeää, että heidät otetaan mukaan voimavaratekijöinä”, Noro sanoo.

PAMin ja Kaupan liiton yhteisen Nuoret ja työelämä -seminaarin tavoitteena on tuoda yhteen sekä työnantaja- että työntekijäpuolen edustajat, jotta tapahtumapäivän aikana syntyisi yhteistä pohdintaa oman työpaikan ja koko kaupan alan kehittämisestä.

”Toivon, että työnantajat ja luottamushenkilöt saisivat tapahtumasta kimmokkeen lähteä yhdessä miettimään sitä, miten he voisivat yrityksessään huomioida paremmin nuoret heidän tullessa yritykseen uusina työntekijöinä”, Noro kertoo.

Scandic Helsinki Aviacongressissa järjestettävältä tapahtumapäivältä kouluttaja Katja Noro itse odottaa antoisia keskusteluja ja uusia oivalluksia.

”Tämän tyyppisistä tapahtumista saa aina uutta intoa, uusia ajatuksia, tapaa muiden yritysten edustajia ja luottamusmiehiä ja pääsee luomaan yhteistyöverkostoja. Ehdottomasti kannattaa tulla vaihtamaan ajatuksia ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Rohkeasti ilmoittautumaan mukaan!”

Tutustu Nuoret ja työelämä -seminaarin ohjelmaan tästä.

Nuoret ja työelämä -seminaari järjestetään 26.9.2018 Scandic Helsinki Aviacongressissa klo 10–16.15. Seminaari on avoin kaikille PAMin kaupan alan työpaikkojen luottamushenkilöille, myös kaupan alan ammattiosastojen aktiiveille.

Ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittaudu viimeistään 27.8.2018 klo 12.00 PAMin kurssikalenterin kautta. Kurssikalenterin selaaminen on mahdollista ilman kirjautumista, mutta ilmoittautuaksesi sinun tulee kirjautua omilla tiedoillasi.

Seminaaripäivä ei kuulu työnantajatuen piiriin.

Teksti: Minna Raitapuro