Tapahtuma - 14.09.2018 klo 12.55

Nuorisofoorumi tähyää tulevaisuuteen – nuoret pamilaiset vaikuttavat niin yhteiskunnassa kuin työpaikoillakin

Palvelualojen ammattiliitto PAMin nuorten ja opiskelijoiden suurtapahtuma Nuorisofoorumi kokoaa marraskuussa liiton nuoret, alle 31- vuotiaat jäsenet yhteen.

Nuorisofoorumi on PAMin nuorten vuosittainen päätapahtuma, johon osallistuminen onnistuu yksin tai yhdessä työkavereiden kanssa. Lisäksi tapahtumassa on myös ajateltu perheellisiä nuoria ja lasten osallistuminen tapahtumaan on myös huomioitu suunnittelussa. Suosittu #pamnufo-konsepti tuo jäsenille mahdollisuuden lähteä mukaan tutustumaan ammattiliiton toimintaan ja ihmisiin helposti. Viikonlopun aikana valitaan PAMille nuorisovaliokunta eli nuorten porukka, joka luotsaa PAMin valtakunnallista toimintaa ja edustaa PAMin nuoria liiton päätöksenteossa vuonna 2019.

"Nuorisofoorumi on tilaisuus, johon jokaisen on helppo tulla mukaan. Tutustumme PAMin toimintaan hauskasti, ilman pönötystä ja suunnittelemme yhdessä, kuinka olemme mukana supervuodessa 2019", PAMin nuorisosihteeri Eveliina Reponen toteaa.

Nuorisofoorumin teemana on tänä vuonna tulevaisuuden työelämä ja sen ohjelma on suunniteltu tukemaan nuorten osallistumista PAMin ensi vuoden liittokokousvaaleihin sekä vaikuttamista eduskuntavaaleissa 2019. Ohjelma on suunniteltu yhdessä PAMin nuorten kanssa ja puhujina tapahtumassa ovat muun muassa PAMin puheenjohtaja Ann Selin, PAMin tutkimuspäällikkö Antti Veirto sekä SAK:n johtajana toimiva Annika Rönni-Sällinen ja paljon nuoria alamme amattilaisia!

Viikonlopun aikana tutustutaan asioihin, joita PAM Suomen suurimpana ammattiliittona ajaa ja mihin liitto vaikuttaa vuonna 2019. Nuorisofoorumissa suunnitellaan myös liiton tulevaa nuorten toimintaa ja pohditaan työelämää nuorten näkökulmasta. Reponen rohkaisee kaikkia liiton nuoria osallistumaan tapahtumaan.

”Tällä kertaa keskitymme vahvasti ensi kevään isoihin kokonaisuuksiin eli vaaleihin. Niissä molemmissa tarvitaan nuorten panosta ja osallistumista, jotta nuorten ääni tulee kuulluksi niin yhteiskunnassa kuin työpaikoillakin. Me nuoret emme ole vain tulevaisuus vaan olemme myös tässä ja nyt”, kertoo Reponen ja jatkaa.

”Lisäksi viikonlopun aikana pohdimme ja työstämme yhdessä mitä me nuorina oikeastaan odotamme tulevaisuuden työelämältä ja toisaalta mitä tulevaisuuden työelämä mahdollisesti haluaa meiltä nuorilta, Reponen toteaa.”

Lisätiedot
PAMin Nuorisofoorumi järjestetään 17.-18.11.2018, Helsingissä, Hotelli Clarionissa.
Ilmoittaudu tapahtumaan täällä. Tapahtuma on osallistujille maksuton.

Kysymyksiin vastaa:
Eveliina Reponen, nuorisosihteeri