03.09.2013 klo 00.00

Nuorten duuni-infosta neuvoja maksutta

SAK, STTK ja Akava ovat mukana Ylen eilen käynnistämässä Nuorille. Nyt! -kampanjassa. Järjestöt avaavat 16.9. nuorten duuni-infon, josta saa maksutta neuvoja työelämän perusasioista. Palvelu aukeaa myös nettiin.

Ammattiliittojen keskusjärjestöt SAK, STTK ja Akava avaavat nuorten duuni-infon 16.9. Info toimii numerossa 0800 179 279, ja sieltä saa maksutta tietoa työelämän perusasioista. Info palvelee arkisin klo 9-15 sekä ajasta riippumatta osoitteessa www.duuni-info.fi. Palvelu on auki seitsemän viikkoa.

Nuorten duuni-info on osa Nuorille. Nyt! -kampanjaa, jonka tavoitteena on saada 3000 syrjäytymisuhan alla olevaa nuorta työhön tai opiskelemaan. Lisäksi kampanja tavoittelee nuorille 10 000 uutta työ-, oppisopimus-, kesätyö- tai harjoittelupaikkaa ja 2 000 uutta aikuista tukihenkilöä. Kampanja kestää marraskuun alkuun saakka.

Kampanjasta on lisätietoa osoitteessa www.yle.fi/nuorillenyt sekä tv- ja radiokanavilla.

Teksti: Mirka Mäntylä

Puhelinpalvelu ma–pe