Uutinen - 16.08.2019 klo 10.55
Koulutus

Oletko kiinnostunut solidaarisuustyöstä? Hae SASKin kunnon työn lähettiläiskoulutukseen!

Koulutuksen jälkeen lähettiläät voivat toimia ihmisarvoisen työn äänitorvina omissa verkostoissaan ja tapahtumissa. Kuva: SASK / Annika Rauhala

SASK kouluttaa taas syyskuussa valveutuneita ja virkeämmin ajattelevia kunnon työn lähettiläitä. Hae mukaan 26.8. mennessä!

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK järjestää ammattiliittojen jäsenille kaksipäiväisen koulutuksen, johon voivat hakea kaikki vaikuttamisesta ja työntekijöiden globaaleista oikeuksista kiinnostuneet. Koulutuksen tavoitteena on lisätä tietoa SASKin työstä maailmalla sekä tavoista vaikuttaa työntekijöiden oloihin.

Lähettiläskoulutuksen aikana osallistujat pureutuvat kampanjatyöhön sekä SASKin toimintaan kehittyvissä maissa alustusten, keskustelujen ja työpajojen kautta. Koulutetuilla kunnon työn lähettiläät saavat uutta itsevarmuutta toimia solidaarisuustyön äänitorvina omissa verkostoissaan ja tapahtumissa. Heistä tulee SASKin vapaaehtoisia, joiden toiminta on hyvin vapaamuotoista.

Kunnon työn lähettiläskoulutus -viikonloppukurssi järjestetään Helsingissä, Vuosaaren Hotelli Rantapuistossa 28.-29.9. 2019. Koulutus majoituksineen on osallistujille maksuton, ja matkakulut korvataan jälkikäteen.

Mukaan toivotaan eri ikäisiä ja eri taustaisia ihmisiä eri ammattiliitoista ja -järjestöistä ympäri Suomea. Jokaisen apua tarvitaan maailman työntekijöiden oikeuksien parantamisessa, joten nyt kannattaa hakea koulutukseen! Haku vuoden 2019 syksyn lähettiläskoulutukseen on auki 26.8. asti. Kurssille valitaan noin 40 osallistujaa, ja kurssille valituille ilmoitetaan viimeistään 9.9.

Tutustu lähettiläskoulutuksen alustavaan ohjelmaan SASKin nettisivuilla. Hakulomake löytyy täältä.