Tapahtuma - 26.09.2019 klo 15.10

Onko sinulla kokemuksia arkipäivän köyhyydestä? – Osallistu kirjoituskilpailuun

Kuva: Gettyimages

Kertomalla kokemuksistasi autat tutkijoita ymmärtämään paremmin suomalaista köyhyyttä. Lähetä kirjoituksesi 15.10. mennessä.

Kirjoituskilpailun järjestää Helsingin- ja Turun Yliopiston tutkijoista koostuva Arkipäivän kokemuksia köyhyydestä -tutkimusryhmä, joka kerää tavallisten ihmisten kokemuksia siitä, minkälaista on olla köyhä nyky-Suomessa.

Osallistu kilpailuun kirjoittamalla vapaamuotoisesti omin sanoin siitä, miten köyhyys tuli elämääsi ja mitä keinoja käytät arjessa pärjätäksesi. Tärkeää on, että kirjoitat omista kokemuksistasi ja että kerrot, mihin ajankohtaan kokemuksesi suunnilleen sijoittuvat.

Lue tästä tarkemmat ohjeet ja lähetä kirjoituksesi 15.10. mennessä sähköpostin liitetiedostona osoitteeseen elina.turunen@helsinki.fi tai käsin kirjoitettu teksti osoitteeseen Elina Turunen, PL 54, 00014 Helsingin yliopisto.

Kilpailuraati palkitsee kirjoitukset seuraavasti:

1. palkinto 3 x 500 €
2. palkinto 3 x 100 €

Tulokset julkaistaan 31.3.2020 mennessä kilpailun verkkosivuilla. Palkinnon saajiin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti, ja heidän kanssaan sovitaan kirjoitusten julkaisemisesta.

Kirjoituskilpailun järjestävät Elina Turunen (Helsingin yliopisto), Heikki Hiilamo (Helsingin yliopisto) ja Eeva-Maria Grekula (Turun yliopisto), Anna-Maria Isola, EAPN-Fin – Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisen verkoston kansalaistoimintaryhmä sekä Kuka kuuntelee köyhää? -verkosto.

Kirjoituskilpailua ovat tukeneet EAPN-Fin – Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastainen verkosto, MIELI Suomen Mielenterveys ry, Työttömien Keskusjärjestö ry, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Suomen Setlementtiliitto ry, Takuusäätiö, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK, Kirkon Diakonia ja sielunhoito, Suomen Punainen Risti sekä Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat