Työehtosopimusneuvottelut - 06.02.2020 klo 12.39

Oopperan teknisten sekä asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan neuvottelut jatkuvat

Kuvaaja: Yuri Arcurs

Suomen Kansallisoopperan teknisten ammattilaisten sekä asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työ- ja palkkaehdoista neuvottelevat osapuolet kokoontuivat tänään torstaina 6.2. aamupäivällä.

”Kansallisoopperan osalta neuvottelut ovat edenneet kohtuullisen hyvässäkin yhteisymmärryksessä ja seuraava tapaaminen on sovittu ensi viikolle”, kertoo PAMin sopimusasiantuntija Tarja Pajuniemi.

Suomen Kansallisoopperan teknisten pienryhmien sekä teknisten esimiesten ja mestarien työehtosopimuksen neuvottelut alkoivat joulukuussa ja sopimus päättyi tammikuun viimeinen päivä. Pienryhmien työntekijöitä työskentelee muun muassa valo- ja äänitysoperaattoreina, maskeeraajina, kampaajina, vahtimestareina ja näytäntöjärjestäjinä.

Myös asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan neuvottelut ovat edenneet.
”Tässä pöydässä on käsitelty niin työnantajapuolen kuin työntekijäpuolenkin tavoitteita työehtoihin”, selvittää sopimusasiantuntija Ulla Moilanen. Neuvottelut jatkuvat 20.2.

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimus koskee Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistyksen jäsenyritysten palveluksessa olevia toimihenkilöitä ja työntekijöitä. Tämän alan neuvottelut aloitettiin tammikuussa ja sopimus on voimassa helmikuun loppuun.

Jos haluat eroon kikystä, allekirjoita vetoomus ja ilmaise tukesi

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat