Työehtosopimusneuvottelut - 24.01.2020 klo 17.35

Oopperan teknisten sekä asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan neuvottelut jatkuvat

Kuvaaja: Klaus Vedfelt

Neuvotteluja Palvelualan työnantajat Paltan kanssa käytiin tänään sekä Suomen Kansallisoopperan teknisten että asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtojen osalta. Molemmissa pöydissä neuvotteluja jatketaan ensi viikolla.

Suomen Kansallisoopperan teknisten pienryhmien sekä teknisten esimiesten ja mestarien työehtosopimuksen neuvottelut alkoivat joulukuussa. Sopimus päättyy tammikuun lopussa. Pienryhmien työntekijöitä työskentelee muun muassa valo- ja äänitysoperaattoreina, maskeeraajina, kampaajina, vahtimestareina ja näytäntöjärjestäjinä.

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimus puolestaan koskee Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistyksen jäsenyritysten palveluksessa olevia toimihenkilöitä ja työntekijöitä. Tämä sopimus on voimassa helmikuun loppuun saakka.

Jos haluat eroon kikystä, allekirjoita vetoomus ja ilmaise tukesi

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat