Työttömyyskassa - 04.08.2020 klo 13.40

Pahin koronan aiheuttama ruuhka alkaa pikkuhiljaa olla purettu

gettyimages.fi

Koronavirus toi PAMin työttömyyskassaan ruuhkan, mutta suunta on nyt selkeästi parempaan.

”Pahin näyttäisi tältä erää olevan ohi”, selvittää tilannetta tiiviisti seuraava Tomi-Pekka Auranen Palvelualojen Työttömyyskassasta.

”Ihan vielä ei olla normaalissa tilanteessa käsittelytilanteen suhteen, mutta lähestymme sitä.”

Maanantaina 3.8. käsittelyään odotti 1430 ensimmäistä hakemusta ja sovitellun päivärahan hakemuksia oli jonossa 3304 kappaletta. Pahimmillaan koronan aikana käsittelemättä oli yli 12 000 hakemusta.

Puheluita kassan palvelulinjoille tuli viime viikolla (viikolla 31) kaikkiaan 842. Näistä 731 pystyttiin vastaamaan, joten vastausprosentti parani hiukan edellisestä viikosta ollen nyt 86,8. Keskimääräinen jonotusaika oli reilut 9 minuuttia. Jonotusaika on maksuton.

Koronan vuoksi säädetyt väliaikaiset lakimuutokset ovat voimassa vuoden loppuun. Työttömyyskassojen yhteisjärjestön sivulla on niistä hyvä kooste.

Kysyttävää päivärahan hakemisesta?

Välttyäkseen puhelimessa jonottamisen päivärahaa hakevien kannattaa ensisijaisesti etsiä tietoa työttömyyskassan sivuilta ja tarkistaa omaa hakemusta koskevat tiedot kassan verkkopalvelusta. Ajankohtaiset tiedot hakemusten käsittelytilanteesta työttömyyskassassa löydät täältä.

 

Uusinta uutta

Puhelinpalvelu ma–pe

PAMin ja työttömyyskassan puhelinpalveluissa on ruuhkaa. Huomioithan, että suurin ruuhka on puhelinpalveluiden avautuessa. Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme

Jäsenyys ja liittyminen 

030 100 600 klo 10-14

Jäsenten työsuhdeasiat

030 100 620 klo 10-14

Työttömyyskassa,
Unemployment benefit advice,
Arbetslöshetsskydd

020 690 211 klo 10-14

Frågor om medlemskapet, anslutning och anställning på svenska

030 100 640 klo 10-14

Membership services in English

030 100 630 klo 10-14

Employment advice in English

030 100 625  klo 10-14

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle