Palkka - 20.08.2020 klo 11.00

Palkkoja korotettiin kesällä monella PAMin alalla − tarkista, että palkkasi on maksettu oikein

Kuva: Gettyimages

Kesän aikana palkat nousivat useilla PAMin työehtosopimusten piiriin kuuluvilla aloilla. Nyt kannattaakin kaivaa palkkakuitti esille ja tarkistaa, että korotukset on maksettu oikein.

Joskus voi käydä niin, että palkkaa ei maksetakaan sen suuruisena kuin pitäisi, ja siksi palkkaa ja työaikaa kannattaa seurata tarkasti myös itse.

Suomen kansallisoopperan ja -baletin teknisten pienryhmien sekä teknisten esimiesten ja mestarien työehtosopimuksen piirissä työskentelevien palkat nousivat 1.6.2020 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,3 % suuruisella yleiskorotuksella. Taulukkopalkkoja korotettiin 1,3 %:lla.

Seuraavan kerran palkkoja korotetaan 1.5.2021 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,9 % suuruisella korotuksella. Korotuksesta 1,1 % kohdennetaan yleiskorotuksena ja 0,8 % yrityskohtaisena eränä, jonka käytöstä neuvotellaan ja sovitaan paikallisesti työnantajan ja luottamusmiehen kesken.

Kuvanvalmistamoita koskevan työehtosopimuksen piiriin kuuluvien palkkoja korotettiin  1.7.2020 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,3 % suuruisella yleiskorotuksella. Alan palkkatason kuvaajia korotettiin 1.7.2020 alkaen 1,3 %.

Palkat nousevat seuraavan kerran 1.6.2021 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,9 % suuruisella yleiskorotuksella. Alan palkkatason kuvaajia korotetaan 1.6.2021 alkaen 1,9 %.

Golf-alan työehtosopimuksen piiriin kuuluvien palkkoja korotettiin 1.6.2020 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,3 % suuruisella yleiskorotuksella. Taulukkopalkkoja korotettiin 1.6.2020 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,3 %.

Palkkoja korotetaan seuraavan kerran 1.5.2021 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,9 % suuruisella yleiskorotuksella. Taulukkopalkkoja korotetaan 1.5.2021 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,9 %.

Kesän aikana korotuksia on tullut myös muille aloille

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle