Uutinen - 06.06.2019 klo 10.15
Työttömyyskassa

Palvelualojen työttömyyskassa sai uuden hallituksen

Työttömyyskassan kokouksessa valittiin työttömyyskassan hallituksen jäsenet vuosille 2020 – 2024. Jaana Ylitalo jatkaa Palvelualojen työttömyyskassan hallituksen puheenjohtajana.

Vuosi 2018 oli Palvelualojen työttömyyskassan 18. toimintavuosi. Työllisyys- ja työttömyystilanne oli koko Suomessa vuonna 2018 suhteellisen hyvä. Palvelualoilla jatkuvan kokoaikatyön osuus kasvoi vuodesta 2017 vuoteen 2018 tukkukaupassa, majoitus-ja ravintola-alalla sekä vartiointialalla. Vuonna 2018 vähittäiskaupan palkansaajista 42 prosenttia teki osa-aikatyötä ja jatkuvan kokoaikatyön määrä pysyi lähes ennallaan. Kiinteistö - ja siivousalalla jatkuvan kokoaikatyön osuus tehdystä työstä väheni huomattavasti.

Työttömyyden väheneminen näkyi myös työttömyys­kassan työssä, sillä kassan etuusmenot vähenivät 19 prosenttia vuoteen 2017 verrattuna. Palvelualojen työttömyyskasssa maksoi vuonna 2018 etuuksia 30 129 jäsenelle, mikä on 3 749 henkilöä vähemmän kuin edellisenä vuonna. Ansiopäivärahansaajia oli keskimäärin 14 812 kuukaudessa eli noin 10 prosenttia jäsenistä.

Vuoden 2018 aikana peräti 38,2 prosenttia päivärahan saajista sai soviteltua päivärahaa Palvelualojen työttömyyskassasta. Edellisenä vuonna osuus oli 31 prosenttia. Osuus on noussut pikkuhiljaa jo vuosia, mutta nyt aikasempaa nopeammin.

Palvelualojen työttömyyskassan uusi hallitus:
Puheenjohtaja:  Jaana Ylitalo
Hallituksen varsinaiset jäsenet: