Tapahtuma - 29.10.2019 klo 15.35

PAM järjestää infotilaisuuksia hiusalan työntekijöille 7.11. alkaen – katso sinua lähin tapahtuma

Kuva: Gettyimages

Tule kuulemaan ja keskustelemaan poikkeuksellisesta hiusalan tilanteesta. Kaikille avoimia tilaisuuksia järjestetään marraskuussa ympäri Suomen.

PAM on kautta historian neuvotellut työnantajaliiton kanssa minimiehdot hiusalan työntekijöille. Vuosi sitten Suomen Hiusyrittäjät irtisanoi työehtosopimuksen, jossa noista minimiehdoista on sovittu, eikä halunnut neuvotella uutta. Elokuusta lähtien PAM on yrittänyt neuvotella uuden työehtosopimuksen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n kanssa, jonne iso osa alan suurimpia yrityksiä on siirtynyt.

Tästä poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen hiusalan työntekijöillä ei ole tällä hetkellä voimassa olevaa työehtosopimusta, joka määrittelee esimerkiksi sen, mikä on alalla vähimmäispalkka eri tehtävissä, miten sairausajalta maksetaan palkkaa tai saako työntekijä lomarahaa.

PAM järjestää marraskuun aikana useita tilaisuuksia, joissa työntekijöillä on mahdollisuus keskustella alan tilanteesta, saada neuvoja ja kertoa omia näkemyksiä.

”Työntekijöiden tilanteet voivat olla erilaisia, senkin takia kannattaa tulla paikalle kuulemaan ja keskustelemaan omasta tilanteestaan”, PAMin sopimusasiantuntija Ulla Moilanen sanoo.

Hiusalan työntekijöille suunnattuja tilaisuuksia järjestetään ympäri Suomen 13:sta paikkakunnalla 7.11. alkaen.

”Nämä tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Ei siis tarvitse olla PAMin jäsen, vaan kaikki alan työntekijät ovat tervetulleita paikalle!” hän lisää.

Katso tästä tarkemmat tiedot tilaisuuksista ja lue lisää hiusalan tilanteesta

Neuvontapuhelin auttaa

Jos tarvitset lisätietoja tai jokin mietityttää hiusalan asioissa, voit soittaa meille PAMiin hiusalan omaan neuvontapuhelimeen. Tavoitat meidät numerosta 044 716 8692 arkisin kello 10-15.

Katso myös usein kysytyt kysymykset

Puhelinpalvelu ma–pe

Työttömyyskassa