Työehtosopimus - 20.06.2019 klo 13.23

PAM jatkaa keskusteluja hiusalan työehdoista PALTAn kanssa

Kuva: GettyImages.

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry ovat keskustelleet 19.6. työtuomioistuimen hiusalaa koskevien ratkaisuiden vaikutuksista alan työehtoihin.

Palta on sopinut tapaamisen hiusalan jäsenyrityksiensä kanssa elokuun alkupuolelle, minkä jälkeen PAM ja Palta tapaavat jatkaen keskustelua toimialan ja sen työehtojen tulevaisuuden näkymistä.

PAM on ohjeistanut ja neuvonut alalla työskenteleviä jäseniään uutiskirjeitse ja suoraneuvonnalla.

PAM uutisoi 12.6., että työtuomioistuin on hylännyt PAMin kanteen voimassa olevasta hiusalan työehtosopimuksesta.

Hiusalan tilanne on poikkeuksellinen ja PAM on ohjeistanut alan jäseniä muun muassa uutiskirjeitse, siitä miten toimia, mikäli työnantaja ryhtyy heikentämään työsuhteen ehtoja. Hiusalan työntekijät voivat myös olla yhteydessä PAMin neuvontapuhelinnumeroon, 044 716 8692, joka on auki arkisin klo 10–15.

Nyt jos koskaan on tärkeää olla PAMin jäsen. Liittyä voit heti, ja silloin saat täyden jäsenpalvelun. Jäsenenä saat neuvoja tarvittaessa ja työttömyysturvan ohella käytössäsi ovat myös PAMin oikeus- ja lakimiespalvelut.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat