Tiedote - 26.10.2018 klo 13.00
Työehtosopimusneuvottelut

PAM päätti uudesta vartiointialan lakosta - kohteena Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy

Palvelualojen ammattiliitto PAM on päättänyt kolmannesta lakosta vartiointialalle. Lakko koskee Prevent Turvallisuuspalvelut 360 Oy:tä ja se alkaa perjantaina 9.11. kello 14.00 ja päättyy lauantaina 10.11. kello 24.00. Lakon piirissä ovat kaikki yrityksen vartiointialan työehtosopimuksen alaiset työt.

Vartiointialan sovittelu päättyi 22.10. tuloksettomana. PAMin julistama koko vartiointialaa koskeva 3 vuorokauden lakko on parhaillaan käynnissä ja se päättyy perjantaina 26.10. kello 24.00.

PAM kertoi tiistaina 23.10., päättäneensä toisesta vartiointialan lakosta. Se koskee Securitas Oy:tä ja Securitas Palvelut Oy:tä. Toteutuessaan lakko alkaa tiistaina 6.11. kello 14.

Prevent 360 Turvallisuupalvelut Oy:n lakko on PAMin 3. vartiointialaa koskeva lakkoilmoitus. Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy:ssä työskentee vartiointialan työehtosopimuksen alaissa työtehtävissä noin 1300 työntekijää.

Vartiointialan työehtosopimuksen piirissä on noin 8500 työntekijää, jotka työskentelevät muun muassa vartijoina, turvatarkastajina, vahtimestareina ja arvokuljettajina. Sopimus on yleissitova. Alalla on oltu sopimuksettomassa tilassa 1.5.2018 alkaen, kun edellinen työehtosopimuskausi päättyi 30.4.2018.

Korjattu 26.10.: Korjattu ja täsmennetty lausetta: Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy on yksi Suomen suurimmista vartiointi- ja turvallisuusalan toimijoista. (poistettu alkuperäinen loppu, "se työllistää noin 4000 turvallisuusalan ammattilaista", täsmennys: Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy:ssä työskentelee noin  1300 työntekijää vartiointialan työehtosopimuksen alaisissa töissä.