Työehtosopimusneuvottelut - 30.03.2020 klo 19.40

PAMin hallitus hyväksyi neuvottelutuloksia

PAMin hallitus hyväksyi maanantaina useiden työhtosopimusten neuvottelutulokset.

Kevään edetessä palvelualojen neuvottelupöydät vähenevät. PAMin hallitus sai maanantaina 30. maaliskuuta käsiteltäväkseen Palvelualojen työnantajat Paltan alalle saavutettuja neuvottelutuloksia.  PAMin nyt hyväksymät neuvottelutulokset koskevat muun muassa Veikkauksen työntekijöitä, kuvanvalmistamoiden työntekijöitä ja kodinkone-, kodintekniikkahuoltoa ja automaatioalan työntekijöitä.

Neuvottelutulokset menevät vielä työnantajaliiton ja Veikkauksen osalta myös toisen työntekijäliiton, Sähköliiton, hallintojen käsittelyyn. Vasta sitten niiden sisällöt voidaan julkistaa.

PAMin hallitus päätti, että Avecran junapalvelutyöntekijöiden ja huvi-, teema- ja elämyspuistojen nykyisiä sopimuskausia pidennetään syyskuun loppuun. Koronaviruksen muuttaessa tilanteita näin tehtiin aiemmin jo matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajanalan pääsopimuksen kohdalla.

Myös Veikko Virtasen Urkurakentamoita koskeva neuvottelutulos hyväksyttiin.

/Päivitys klo 21:35

Puhelinpalvelu ma–pe