Tiedote - 22.08.2018 klo 14.36
Yhteiskunta

PAMin hallitus kutsuu pääministeri Sipilän kokoukseensa

Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin esittää kutsun pääministeri Juha Sipilälle osallistua PAMin hallituksen kokoukseen keskustelemaan kilpailukykysopimuksessa sovituista asioista.

Selinin mukaan PAM sitoutui sopimukseen, koska Sipilä lupasi vetää esillä olleet pakkolait pois sekä antoi PAMille henkilökohtaisen vakuutuksen siitä, että lisäleikkauksia työttömyysturvaan ei tulisi ja että jatkossa asiat valmisteltaisiin kolmikantaisesti.

”Sen jälkeen olemme kuitenkin nähneet monenlaisia esityksiä hallitukselta, jotka ovat olleet kilpailukykysopimusta vastaan. Erityisesti ikävät työttömiin kohdistuneet toimenpiteet on valmisteltu joko ilman työmarkkinajärjestöjen kuulemista tai niin että sanomisillamme ei ole ollut merkitystä”, Selin toteaa.

PAM kutsuukin nyt pääministeri Sipilän kanssaan keskustelemaan siitä, kuinka kilpailukykysopimus on pitänyt.

”Me vaikutimme omalta osaltamme positiivisesti tämänhetkiseen hyvään taloustilanteeseen hyväksymällä sopimuksen. Pääministeri Sipilä lupasi pitää oman osuutensa siitä sekä tulla uudestaan keskustelemaan kanssamme sen onnistumisesta. Toivotamme Sipilän tervetulleeksi hallituksemme kokoukseen syksyn kuluessa, jossa voimme yhdessä tarkastella miten annetut lupaukset ovat pitäneet”, Selin muistuttaa.