Yhteiskunta - 12.11.2019 klo 11.30

PAMin neliosainen ilmastopodcast-sarja alkaa – ensimmäinen jakso ilmestyy 18.11.

PAMin ilmastopodcast-sarja alkaa ensi viikolla. Kuva: Eveliina Reponen

Podcastin ensimmäisessä jaksossa pohditaan ilmastokriisin vaikutusta työhyvinvointiin sekä esimerkiksi ilmastolakkoa vaikuttamisen keinona.

Uudessa PAMin ilmastopodcast-sarjassa pohditaan ilmastokriisiiä sekä siihen limittynyttä työelämän murrosta nyt ja tulevaisuudessa. Neljän jakson aikana studiovieraiden kanssa mietitään, miten työelämä PAMin aloilla tulee mahdollisesti muuttumaan ja mitä tämä tarkoittaa työntekijän näkökulmasta.

"Sarjan laajempana tavoitteena on pohtia ja määritellä ammattiyhdistysliikkeen sekä erityisesti PAMin roolia ja seuraavaa askelta ilmastokeskustelussa", kertoo PAMin ilmastopodcastin luonut Veera Nikkilä.

Kuinka tavallinen työntekijä voi sitouttaa työnantajaansa ilmastotekoihin? Onko yksittäisellä kuluttajalla mahdollisuutta vaikuttaa yritysten ilmastotekoihin? Näiden kysymysten lisäksi podcastissa pohditaan mitä reilun siirtymän tavoite tarkoittaa sekä keskustellaan sen mahdollisuuksista lievittää ilmastokriisin aiheuttamaa pelkoa.

PAMin ilmastopodcast-sarjan vieraina ovat muun muassa PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen, S-ryhmän vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman sekä Reilun matkailun yhdistyksen asiantuntijaa Anu Häkkinen.

Sarjan ensimmäisessä jaksossa pohditaan tarkemmin esimerkiksi ilmastolakkoa vaikuttamisen keinona ja ilmastokriisin vaikutusta työhyvinvointiin. Ensimmäinen ilmastopodcastin osa julkaistaan maanantaina 18.1. Voit jo nyt kuunnella otteita ensimmäisestä jaksosta täällä.

Ympäristökysymyksiin keskittyvän podcast- sarjan on koordinoinut ja työstänyt viestintäharjoittelija Veera Nikkilä, joka on työskennellyt PAMin keskustoimistolla syksyn 2019. Nikkilä kirjoitti viime vuonna viestinnän opintojensa lopputyön lentomatkustajien ilmastonäkemyksistä ja lentoyhtiöiden päästöjen kompensaatiopalveluista. Lopputyötä tehdessään hän kiinnostui entistä enemmän kestävästä kehityksestä ja haaveilee maisterin opinnoista samojen kysymysten parissa.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat