Uutinen - 25.04.2019 klo 14.45
Liittokokous

PAMin puheenjohtajaksi kolmas ehdokas

PAMin puheenjohtajuutta tavoittelee nyt myös ammattiliiton aktiivi Ville-Valtteri Pussinen. Palvelualojen ammattiliitto PAMin liittokokous valitsee liiton uuden puheenjohtajan kesäkuussa.

Ville-Valtteri Pussinen on ilmoittautunut Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtajaehdokkaaksi. Pussinen on tällä hetkellä Pohjois-Karjalan osasto ry:n 721 varapuheenjohtaja. Liiton puheenjohtaja valitaan PAMin liittokokouksessa, Helsingissä 4.-6.6.2019. Liittokokoukseen osallistuu 373 jäsenvaaleilla valittua edustajaa. He päättävät kokouksessa muun muassa myös liiton tavoiteohjelmasta ja hallinnon jäsenten valinnoista. Puheenjohtajuutta tavoittelevat Pussisen lisäksi SAK:n johtaja Annika Rönni-Sällinen sekä varaluottamusmies Jouni Tallgren.

Pussinen on 32-vuotias kolmen lapsen isä Pohjois-Karjalasta ja on työskennellyt muun muassa viihdeteknikkona sekä ravintola-alalla.

”Meidän palvelualojen työntekijöiden työt ovat vahvassa murroksessa ja nyt meidän on todella pystyttävä tukemaan omiamme palvelualasta riippumatta. Tarpeettomat osa-aikatyöt, palkkakilpailu ja työntekijä-surffaus on saatava kuriin. Sekä myös meidän on saatava seuraavalla työehtosopimuskierroksella sovittua työehdot niin, että me emme palvelualoilla asetu tilanteeseen jossa kilpailemme toisiamme vastaan vaan palkkaus osoittaa, että olemme samaa dynaamista palvelualojen yhteisöä”, sanoo Pussinen tiedotteessaan.

Voit lukea tiedotteen kokonaisuudessaan Pussisen Facebook-profiilissa täällä.