Tiedote - 30.04.2019 klo 13.57
Liittokokous

PAMin puheenjohtajaksi viides ehdokas

Palvelualojen ammattiliitto PAMin liittokokous valitsee liiton uuden puheenjohtajan kesäkuussa. Ehdokkaaksi asettui tänään viides kandidaatti, Petri Pasanen

Porvoon seudun osasto ry 188:n puheenjohtaja Petri Pasanen on asettunut ehdolle PAMin puheenjohtajaksi. Koulutukseltaan Petri on merkonomi ja baarimestari. 40-vuotias Petri on ennättänyt olemaan palvelualan töissä noin 20 vuotta.

”Koko liittokentän tarvitsee uusiutua ja todella paljon. Suurin työ taitaa olla ammattiliittojen osastoilla, joiden pitäisi saada nuoriso mukaan toimintaan ja mielellään myös johtokuntiin mukaan, koska sieltä löytyy se paras ”alan” tuntemus,” Pasanen kertoo tiedotteessaan.

”Isoja asioita joihin pitäisi ottaa kantaa ovat tietysti pätkä- ja nollatuntisopimukset, mutta isoin asia johon liittojen pitäisi todella panostaa on ilmastonmuutos. Jos sen vaikutuksia ei pystytä minimoimaan on taistelu muista vakavista asioista turhaa, Pasanen tiivistää tulevia ammattiliittotoiminnan haasteita.

Liiton puheenjohtaja valitaan PAMin liittokokouksessa, Helsingissä 4.-6.6.2019. Liittokokoukseen osallistuu 373 jäsenvaaleilla valittua edustajaa. He päättävät kokouksessa muun muassa myös liiton tavoiteohjelmasta ja hallinnon jäsenten valinnoista.

Puheenjohtajuutta tavoittelevat Pasasen lisäksi SAK:n johtaja Annika Rönni-Sällinen, varaluottamusmies Jouni Tallgren, sekä ammattiliiton aktiivit Ville-Valtteri Pussinen ja Jouni Suomalainen.