Artikkeli - 19.08.2019 klo 10.02
Jäsenpalvelu

PAMin uuden sähköisen asioinnin pilotti pyörähtää käyntiin syksyllä

”Mobiililaitteiden käyttö on yleistynyt valtavasti, joten otamme sen huomioon myös palveluiden suunnittelussa”, sanoo Jarno Välke. Kuva: Jukka Rapo

Uudistetun palvelun pilottivaihe alkaa syyskuussa ja liiton tavoitteena on saada uusi sähköinen asiointi käyttöön vuoden vaiheessa. Testaajahaku on nyt käynnissä.

Kesäkuun liittokokouksessa päätettiin PAMin uudesta tavoiteohjelmasta, jonka yksi painopiste on kehittää liiton palveluita vastaamaan työelämän muutoksiin.
Kysyimme PAMin palvelupäällikkö Jarno Välkkeeltä, miten jäsenistön moninaisuus ja erilaiset tarpeet tullaan huomioimaan liiton palveluissa, ja millaisia uudistuksia niihin on luvassa.

”Palvelumme ovat olemassa jäseniä varten. On tärkeää, että tuotamme sellaisia palveluita, mitä he tarvitsevat ja käyttävät. Olemme esimerkiksi huomanneet, että englanninkieliselle jäsenpalvelulle on jatkossa entistä enemmän kysyntää. Vaikka se ei välttämättä olekaan kaikkien jäsenten äidinkieli, se on kuitenkin entistä useamman jäsenen asiointikieli.”

Välkkeen mukaan jäsenet otetaan jatkossa mukaan palveluiden kehittämiseen jo varhaisessa vaiheessa.

"Kysymme entistä enemmän jäseniltämme näkemyksiä ja mielipiteitä siitä, millaisia palveluita he haluavat käyttää ja mitä kanavia pitkin”, hän sanoo.

Tästä esimerkkinä on jo käynnistynyt sähköisen asioinnin uudistushanke, jonka tavoitteena on sujuvoittaa asiointia ja parantaa toiminnan tehokkuutta.

”Puhelinpalvelumme on auki päiväsaikaan, mutta kaikki jäsenemme eivät välttämättä pysty olemaan meihin yhteydessä toimistoaikana. Uusi sähköinen asiointipalvelu tarjoaa aidosti mahdollisuuden hoitaa asioita ja olla yhteydessä liittoon silloin, kun itselle sopii”, Välke kertoo.

Ensimmäisessä vaiheessa suurin uudistus on jäsenpalveluun kirjautuminen. Tällä hetkellä jäsenpalveluun kirjaudutaan omalla jäsennumerolla ja salasanalla, mutta jatkossa kirjautuminen tapahtuu omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, mikä nopeuttaa palvelua.

Uuden sähköisen asioinnin kautta voi tulevaisuudessa löytää kaikki jäsenyyteen liittyvät tiedot yhdellä kirjautumisella – oli kyse sitten koulutuksista, työsuhdeasioista tai jäsentiedoista.

Uudistetun palvelun pilottivaihe alkaa syyskuussa ja liiton tavoitteena on saada uusi sähköinen asiointi käyttöön vuoden vaiheessa. Nyt on haussa pilotin testikäyttäjät.

"Jäsenten palaute on meille arvokasta. Kiitoksena saamastamme palautteesta jaamme pilottiin osallistuneille leffalippuja", Välke vinkkaa.

Tule mukaan kehittämään PAMin palveluita!

Ilmoittaudu testaajaksi jäsenpalvelupilottiin 31.8. mennessä.

Teksti: Minna Raitapuro