Uutinen - 23.08.2019 klo 09.02
Tapahtuma

PAMin uusi hallitus kokoontuu tänään – tutustu hallituksen kokoonpanoon ja tehtäviin

PAMin uusi hallitus valittiin Helsingin liittokokouksessa 5. kesäkuuta 2019. Kuva: Eeva Anundi

PAMin uuden hallituksen asialistalla polttelevat luottamusmiesvaaleihin, jäsenhankintaan sekä TES-kierrokseen valmistautuminen.

PAMin hallitus koostuu yhteensä 20 jäsenestä. Hallituksen muodostavat liiton puheenjohtaja, hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen, 15 hallituksen varsinaista jäsentä sekä kolme yleisvarajäsentä. Hallituksen toimikausi on neljä vuotta eli liittokokouksesta seuraavaan liittokokoukseen. Uudessa hallituksessa on sekä uusia jäseniä että toistamiseen hallitukseen valittuja konkareita. Sama henkilö voi jatkaa hallituksessa myös useamman kauden ajan, joten tämäkin uusi hallitus koostuu niin uusista tekijöistä kuin myös vanhoista konkareista.

PAMin hallitus varmistaa, että jäsenten ääni kuuluu liiton toiminnassa ja päätöksissä. Käytännössä hallitus toimii linkkinä jäsenten, työpaikkojen, ammattiosastojen ja koko liiton välillä.

Hallituksen tehtävänä on johtaa liiton toimintaa. Se valvoo sitä, että liittokokouksessa tehdyt linjaukset toteutuvat käytännössä. Se myös ohjaa liiton organisaatiota ja ammattiosastoja toimimaan lakien mukaan sekä tehokkaasti ja asiantuntevasti.

Hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa, mutta esimerkiksi sopimuskierroksella tarvittaessa useammin. Lisäksi hallituksen jäsenet osallistuvat PAMin valtuuston kokouksiin ja oman alueensa suunnittelupäiville. Osa hallituksen jäsenistä on myös oman alansa sopimusalatoimikunnassa.

Uusi hallitus kokoontuu huomenna perjantaina. Ensimmäisenä se tarttuu asioihin, joita jo liittokokouksessa pidettiin tärkeinä. Hallituksen listalla on valmistautuminen kolmeen suureen teemaan: syksyn luottamusmiesvaaleihin, liiton jäsenmäärän kasvattamiseen sekä palkkojen ja työehtojen neuvottelemiseen TES-kierroksella.

Uuden hallituksen jäsenet löydät täältä