12.09.2014 klo 12.30

PAMin vaaleihin ehdokkaiksi jo yli 500 jäsentä

PAMin edustajisto jää historiaan, ja tilalle tulee liittokokous ja sen valitsema valtuusto. Kuva: Pekka Sipola

PAMin ensi kevään liittokokousvaaleihin on alle kahdessa viikossa ilmoittautunut ehdolle yli 500 jäsentä. Mukaan mahtuu silti vielä.

Ehdokkaaksi ilmoittautuminen PAMin ensi kevään liittokokousvaaleihin alkoi vasta alle kaksi viikkoa sitten, mutta ehdokkaita on ilmoittautunut nyt jo yli 500. Pian ylittynee neljän vuoden takaisten edellisten edustajistovaalien ehdokasmäärä, joka oli vajaat 570, arvioi PAMin järjestöpäällikkö Heidi Lehikoinen.

"Aluetoimistojen väki on kiertänyt työpaikkoja, mikä on tuonut osan tästä ehdokasmäärästä", Lehikoinen kertoo. Hänen mukaansa joka alueelta on tasaisesti asettunut väkeä ehdolle, mutta erityisesti Pohjois-Suomessa on oltu aktiivisia suhteessa jäsenmäärään.

Tämän viikon sunnuntaihin saakka on käynnissä ilmoittautumisen ns. Superstartti. Sen aikana ehdolle asettuneet pääsevät liittokokouksen yhteydessä VIP-tilaisuuteen. Tämä mahdollisuus ei enää toistu, vaikka muuten ilmoittautumisaikaa on vielä runsaasti jäljellä ja vaikka vaaleja pidetään jatkossakin aktiivisesti esillä jäsenistön suuntaan, Lehikoinen toteaa.

"Yritämme vielä aktivoida niitä ehdokkuutta harkinneita jäseniä, jotka ovat ajatelleet, että eihän tässä ole kiire", hän kertoo.

Ilmoittautumisaika jatkuu tammikuun 12. päivään saakka ja vaalit PAMin koko jäsenistön keskuudessa järjestetään maalis-huhtikuussa. Ehdolle vaikuttajiksi voivat asettua kaikki PAMin jäsenet, kunhan vain jäsenmaksut ovat kunnossa. Liittokokoukseen valitaan noin 400 henkeä, ja PAMin tavoite on saada ehdokkaaksi jopa 1500 jäsentä.

"Nyt on mahdollisuus tulla tekemään historiaa. Tämä on PAMin historian ensimmäinen liittokokous, ja se tulee olemaan ainutlaatuinen tapahtuma", Lehikoinen päättää.

Lisätietoa saa ja ehdokkaaksi voi asettua PAMin vaalisivuilla.

Teksti: Tuomas Lehto

Puhelinpalvelu ma–pe