PAMplus-artikkeli - 29.08.2014 klo 14.52

PAMin jäsenpalvelun kehittäminen

PAMiin 1-3 vuotta kuuluneilta ensijäseniltä kysyttiin keväällä ideoita PAMin jäsenpalvelun kehittämiseksi. Kyselyn mukaan eniten omaa työntekoa helpottavat työkaverit sekä luotettava ja reilu esimies.

Esimiehen toiminta koetaan tärkeäksi työnteon kannalta, kun taas työn luonteeseen ja omaan kehittymiseen liittyvät asiat eivät helpota niin paljon työntekoa. Huolta kannettiin työtuntien riittämisestä – vastaajat toivovat, että osa-aikatyön tekeminen tehtäisiin kannattavammaksi.

Keväällä toteutettuun verkkokyselyyn vastasi lähes 2 000 jäsentä. Kysymykseen ”mikä auttaa/motivoi sinua hoitamaan työsi hyvin?” sai vastata avoimesti.

Ensijäsenet ja ammattiosastojen aktiivit jatkavat asian työstämistä elokuun lopulla järjestettävässä työpajassa. Hankkeen tarkoituksena on selvittää, mitä oman osaston jäsenet todellisuudessa haluavat, miten pitää jäsenet tyytyväisinä ja miten innostaa ensijäsenistä uusia toimijoita. Kokeilu rajataan tässä vaiheessa Lounais-Suomen ja Pohjanmaan alueille.

Tavoitteena on kehittää kokonaan uusia palveluja tai kehittää PAMin vanhoja palveluja jäsenten toiveiden ja tarpeiden mukaan. Tarkoituksena on kehittää PAMin jäsenpalvelusta sellainen, että se aktivoi aiempaa enemmän kansalaisjärjestötoimintaan.

Lisätietoa hankkeesta saa PAMin palvelupäällikkö Erja Uosokaiselta, erja.uosukainen@pam.fi.

Kyselyn tulokset